lunes, 9 de septiembre de 2013

El día dempués.

Imaxino que vien de visita a Asturies un nacionalista d'una nación européa ensin estáu que desea construir un discursu nacional pa la patria de so. Llévenlu a Cuadonga y atópase que naquel llugar diose una batalla nel sieglu VIII que foi l'embrión d'un reinu medieval del que proceden los actuales asturianos. Que la lleenda cristiana fai una intervención mariana y la representación d'esa virxe ta nel llugar y ye la patrona d'esti país. Que na cueva ta'l sepulcru del cabezaleru de la rebelión. Y veo entós al invitáu foriatu sorprendese por esa ayalga histórica de la tierra que visita.

Cuénten-y darréu la historia del reinu naciente y tamién los episodios de rebeldía y los intentos secesionistas posteriores a la desapaición del reinu. Félix Agelaci, Gonzalo Peláez, Urraca l'Asturiana... Llévenlu a la Cámara Santa de la Catedral y enséñen-y les reliquies ellí espuestes. Muéstren-y en concreto la Cruz de la Victoria y cuénten-y la lleenda de que l'alma de roble recubiertu d'oru y pedrería yera, la que llevare'l primer rei-caudiellu. Visita'l panteón de los reis asturianos...

Dempués acérquenlu a ver dalgunos de los monumentos llevantaos en tiempos d'aquel reinu y conocíos hoi como arte asturianu. Tamién lu averen a ver les ruines de dalgún castiellu medieval como'l de Gauzón, el de Tudela... Y l'invitáu empecipia entós a allampiar definitivamente por tener él tou esi bagaxe históricu pa construir el discursu nacional del so país.

Y ye entós cuando'l visitante nacionalista foriatu, nun entiende nada. Nun ye a pescanciar cómo nuna tierra con bayura tala d'historia medieval nun hai construíu enagora un discursu históricu nacionalista qu'esllume a propios estraños. Pero inda más. Nun-y entra na cabeza que xente que se diz nacionalista d'esi sitiu nun sólo refugue construir esi discursu, sinón que puña contra los que lo intenten nun picurrabucu maxistral por construir el mundu al revés. Pues sí, l'invitáu, definitivamente, nun entiende nada de nada y cola pal so país d'orixe plasmáu dafechu.

Pero si-y desplicaren les coses de manera amañosa, nun tendría por qué se plasmar gota. Bastaría con que-y recordaren, con unes poques pincelaes, que'l llugar que visita camina cuantayá pal suicidiu colectivu y pal absurdu. Porque trátase d'Asturies. Y Asturies... ye diferente.