jueves, 6 de junio de 2013

El puntu de la bandera.

La imaxe véola repitida milenta vegaes. Hai un acontecimientu de la mena que seya, perende p'acullá, y metanos el xaréu ves un puntu con una bandera asturiana.

Tocántenes al fechu de ximielgar una bandera, choca l'enfotu que dellos ponen en sacala ayuri pel mundu y lo escaso que resulta vela en bien d'acontecimientos dientro casa.

Y si nos asitiamos nun puntu vista más xeneral, una de les coses poles que destacamos los naturales d'esti país ye por asoleyanos fuera y acuruxanos dientro. Hailos que lo llamen grandonismu y miserabilismu respectivamente. Caún que lo califique como quiera.

Pero la dixebra de comportamientos de xente d'esta nación cuando ta fuera y dientro casa rescampla. De la mano d'afuera de les nuestres fronteres xiringamos banderes, tomamos posiciones y dexamos claro quien somos. Y cuando tamos de puertes p'adientro, callamos, consentimos y hasta refugamos lo ermuno nuestro.

Una contradición evidente. El por qué d'ella yá ye otru cantar. Pero cuando'l puntu de la bandera se tresforme nel ciudadanu que defiende, con enfotu y toles consecuencies, esta tierra de nós escurque les coses puen entamar a cambiar daveres.

Y ye que nesta Asturies d'anguaño hai muncha xente nel llugar que s'enchipa arguyosa fuera, pero qu'una vez dientro camuda d'una manera prácticamente irreconocible.