sábado, 4 de mayo de 2013

Vivir el país.

Nun paga la pena. Decididamente, nun paga la pena siguir emburriaos pola inercia acrítica. Nesti país vivimos a la rebalgueta ente andar  allancaos nel pasáu guerracivilista y el progresismu de neñu de bien metíu a revolucionariu de cervecería. Y too ello pasando tamién polo que podríamos denominar como una versión rabiosamente autóctona del despotismu ilustráu (too pa los asturianos ensin contar con ellos nin escuchalos casi que pa nada) d'aplicación tanto en dellos ámbitos políticos como llingüísticos.

La crítica, el cuestionamientu de lo fecho hasta hoi, el razonamientu sinceru y desapasionáu, el sestaferiar nuevos caminos a los caleyaos hasta agora,  dan les boquiaes como pexe fuera l'agua  dende abenayá. Vense mal dayures. Sustitúyense poles virtudes prusianes de zarrar files. Empobínase emburriaos pola inercia. Talo paez que, como nes bodes, equí, de puertes de "casa" p'adientro ta too mui rico y mui abondante. La culpa siempre ye del enemigu, mayolón, gafu y abusón.


Pero ello ye que, cuando dempués de tres décades onde se supón que díbamos a puxar por otra manera de facer y construir n'Asturies les coses tán como tán, les intenciones y proyectos aseméyense más a un podriellu qu'a otra cosa. Y falar acordies nun tendría de mancar a naide, pero paez que cuestionar cualquier cosa de lo establecío ye sospechoso de traidoría o quién sabe de qué escuros intereses.


Construir dialécticamente nun paez llevar a nenyures nestos momentos. Talo asemeya que ye una manera fata de dar voces en castañéu. Axeitar llurigues nueves d'alcuentru nesta llamarga d'autocomplacencia, regustu pol pasáu y incapacidá pa imaxinar un futuru rescampláu d'un país fechu dende l'arrogancia y a comuña figúraseme casi qu'un imposible nestes dómines. Equí caún ta a lo que ta. Unos al duernu. Otros al autobombu. Otros al rau del cabezaleru incuestionable. Y, otros, tratando d'anovar discursos y planteamientos y quedando por ello como frikis ante la indiferencia xeneral.


Asina que talo paez que nestes dómines queda namás que'l refuxu últimu de la posición personal. Del dicir alto y claro "non" a tantu despropósitu y a participar como mecanos onde se nos llame y ensin gorgutar. D'escaecer definitivamente  tantu inmovilismu alcanforáu d'un asturianismu caducu, fosilizáu, inoperante y tronáu.


Pero queda, afortunadamente, tovía país. Ta ende testonamente. Alienda ehí afuera mostrándose a los gueyos de quien lu quiera ver. Esa suma de redes vivenciales qu'aliten anguaño. Porque la vieya nación asturiana inda nun morrió. Y tenemos el gran privilexu d'esfrutala enagora, de poder somorguianos nesa parte de la sociedá que conserva les raíces ancestrales y que busca afayase nel futuru ensin renunciar a ser ella mesma, de tratar d'entendela, d'enfotase en vivila y de sentinos nós parte d'ella.


Ye l'últimu abellugu d'aquellos que sentimos cómo se nos respiga la piel colo ermuno de la nuestra tierra y que nos esmolez la llaceria que la embarbia. Prúyenos desenguedayanos de discursos alcanforaos, de seguidismos acríticos y ciegos, de participar no que pa la propia población asturiana se-yos antoxa como auténtiques xigomencies y da'l llombu una y otra vegada. 


Quédanos vivir el país. Y, quien sabe, si decidiéndonos a vivilu d'una  puñeflera vegada por toes , si somorguiándonos con una mentalidá abierta, parcial y ensin prexuicios nél pa deprender y tamién p'apurrir, almeyor somos hasta quien d'ellaborar discursos nuevos, sinceros, intelixentes y vidables qu'ayuden a qu'esta vieya nación perviva nun futuru.