jueves, 16 de mayo de 2013

La romería de la Santa Crisis.

"Co la chaqueta terciada/y el civiellu llevantadu/Pericón el de Maruxa/non tien miedu al más pintadu/y piernes llime y costielles/como quien llime morgazu".

Asina entamaba Caveda una de les sos poesíes onde describía una engarradiella nuna romería de les d'antaño.

Y el casu ye que tando yo relleendo estos versos viénome nun refocilu a l'acordanza un paralelismu cola situación que vivimos nestes dómines.

Porque esa romería pa onde empobinemos  gayasperos y gargoliando cancios dempues del franquismu cambió de santa (Democracia por Crisis) y d'entós p'acá nun hai manera d'enxareyar una danza colectiva y de futuru que preste.

Antaño por culpa de Zapaterón el de Pucela, anguaño por Marianón el de Compostela, apruciendo dacuando Xabelón el de Mieres... el casu ye que llevámosles toes en llombu una tres d'otra. 


Porque vivimos arrodiaos per farfantones que nun paren d'echar ronques, gritar ixuxús y solmenar civiellazos a la nuestra economía y a los nuestros derechos de toa mena ensin danos tiempu nin a gorgutar siquiamente.

Y l'asuntu ye qu'esa inmensa mayoría que formamos la xente que participamos na romería de la Santa Crisis nun atopemos enagora manera de safanos de tantu mazcayu que nos tien aforfugaos y faciéndonos la vida imposible. 

Rebullimos, pelámonos la cabeza escurriendo qué facer, buscamos y rebuscamos cómo valtar a tantu abusón, pero nada. Que nun hai manera. 

Y asina andamos, como almes en pena, estrapayaos de tanto llevales un día sí y otru tamién.

¿Hasta cuándo?.

-¿Sabes que vienen perhí afalándonos pa la romería de la Santa Crisis, cho?-
-¡Hai, hom!. ¿Pa llevales otra vuelta, manín?. ¡Yá nun sé si tengo costielles o farrapes por cadarma...!-