jueves, 2 de mayo de 2013

Del asturianismu clientelar.

Nel asturianismu hai dos partes. Una poco visible que vive de los sos recursos escasos. Otra visible que vive de los recursos de toos al traviés del réxime clientelar que lu subvenciona.

Ye lo que tenemos anguaño. Lo que la xente conoz, falando en términos xenerales solamente, ye lo que'l réxime clilentelar quier que se vea. 

Una relación nesti últimu casu, d'intereses recíprocos. Unos, consiguen que salgan a la lluz los sos productos, calidaes a parte. Otros, utilicen a los primeros pa contrarrestar la opinión de que'l réxime practica una política etnocida.

Tamién hai un enguedeyu ente la xente que de bona fe s'avera al asturianismu. Bien de veces nun son estremar ónde ta'l granu del trabayu arrogante y ónde la poxa de los intereses. Aparentemente, toos son collacios y tiren pel mesmu carru. Pero en realidá ye mui cuestionable.

Nesta mesma bitácora tengo dexao per escrito qu'Asturies necesita d'un proyectu nacional arrogante y ampliu qu'acueya a tou aquel que quiera participar d'él. 

Pero tamién tengo dexao per escrito nesta bitácora que l'oxietivu cimeru y principal a llograr ye valtar el réxime clientelar que nos afuega y destrúi como comunidá nacional. 

Poro, esi sector más visible del asturianismu que participa d'esi réxime descaradamente, llogrando con ello dende consiguir un puestiquín a poder sacar a la lluz los sos productos fortísimamente subvencionaos a cambiu de collaborar en tapar les vergüences del mesmu, tendrá qu'escoyer posicionamientu. O sigue asina, o andecha cola oposición al clientelismu.

El que quiera que se moleste n'entrugar pente la xente conocío más concienciao nos temes de defender al país. Yo fáigolo y les opiniones hacia esa "parte visible" nun son precisamente afalagadores. Quiciabes esa seya una de les razones de que nun espollete por más prebendes clientelares que reciba. Una cosa ye la opinión de los que "tán nel rollu" y otra los que lo ven dende fuera.

Señores, o intentamos facer país o tratamos d'aprovechanos de los qu'esgoncien el país nun alcuerdu recíprocu d'intereses. 

Porque anguaño la trampa rescampló. Y los patriotismos interesaos del tipu "colócame lo mío a cambiu de..." yá nun cuelen.