jueves, 3 de enero de 2013

Tiempu d'antroxos.

Aportó l'iviernu. Y, con elli, la renombranza del tiempu los antroxos. 

Porque, antaño, yeren nestes dómines au mazcaritos, aguilanderos y xente echando la comedia percorríen los nuestros llugares. Dempués, pasu ente pasu, foi amorteciendo too ello...

Pero, asina y too, tovía güei queda la buelga de los tiempos d'antiguamente. El guirria, los sidros, os reises... El zurriburri mazcaritáu, aguilanderu y comediante enagora se dexa ver ayuri. Y presta pola vida que seya asina.

Y too ello gracies al trabayu enfotáu de xente que quier seguir dándo-y tira a unes tradiciones que pertenecen al nuestru patrimoniu cultural. Ye xusto, entós, que-yos deamos el nuestru reconocimientu y apoyu.

El casu ye que, nel tiempu en que se dexa notar el cutu y la ñeve entama anubrir les cumes, en dalgunos llugares d'esta vieya nación asturiana tovía remanecen los ancestrales antroxos. Y esperemos y deseemos que lo faigan cada vez en más sitios y que llogremos tresmitilos a les xeneraciones vinientes afitando asina la so supervivencia...

Porque mientres les vieyes tradiciones aliten va ser menos cuestu'l camín que nos lleve a compartir un sentimientu común de pertenencia a esta tierra y a la conservación de la nuestra alcordanza colectiva.