domingo, 20 de enero de 2013

Del llar a internet.

Los llugares onde se practica eso que güei llamamos comunicación variaron tanto al traviés del tiempu que casi que paez que falamos de mundos irreconocibles.

Anque inda queden nicios de la manera tradicional de tresmitise mensaxes anguaño, aquel mundu que conocieron los antiguos esbarrumbó va tiempu. Ya nun son el conceyu cabo'l llar, el filandón, la esfoyaza, les llurigues y los aruelos los sitios onde la xente s'intercambia noticies.

Esos llugares camudaron actualmente nos foros d'internet y nes redes sociales. Milenta persones comunicando nos sos muros les noticies, lo que piensen, debatiendo. Incluso hai vegaes qu'estos conceyos virtuales sirven pa difundir conteníos que los grandes medios de comunicación anecien en tapecer o deformar. 

En mui poques xeneraciones pasemos del llar a internet. Camudó'l mundu de tresmitir conocimientos tradicional per otru onde aquel ciudadanu que nun navegue pel mundu virtual queda poco menos que descolgáu del aquello comunicativu. 

Claro que tamos falando de maneres estremaes d'interrelacionanos, pero más nada. De la mesma manera que'antaño nun yera oru tolo que rellucía a la hora d'interrelacionase y mecíense coses verdaderes con bilordios y mentires, anguaño pasa otro tanto. Bien de vegaes zampuxámonos na piscina d'una determinada información ensin contrastar, a lo xole.

Poro, convendría que nos mentalizáremos que siguimos moviéndonos nesi folleru peligrosu de lo veraz y lo falso y facer l'esfuerzu d'informanos lo meyor posible antes d'enfilar pel camín de repitir a botavoléu los mensaxes que nos lleguen. Una piedra na que zapicamos toos davezu y que pudiere mancar intereses de terceros.

Y ye que, por muncho que camudare la manera de comunicanos, el razonamientu, el xuiciu críticu y la contrastación d'informaciones sigue siendo fundamental pa buscar esi tesoru qu'a toos nos gustaría atopar de la veracidá  qu'añera en cada espirica y que precisa d'una busca constante y esforzada pola nuestra parte.