miércoles, 26 de septiembre de 2012

Corruptos, totalitarios y pensamientu fósil.

Cada día almorzamos con casos de corrupción y con casos tamién que, si nun entren llegalmente no corrupto, sí lo faen moral o éticamente.

D'una banda, xente implicao en meter mano na caxa de los dineros de toos. Pocedentes de la política, de les finances, etc. D'otru llau unes dietes y unos privilexos que van quedando albintestate y de los que disfruten esos mesmos que nos torguen con recortes y midíes antisociales de toa mena.

Nuna situación como esta na que nos alcontramos danse les condiciones afayadices pa la involución. Aquellos deseos qu'albergaben les clases más reaccionaries ven un caldu de cultivu onde espoxigar y facese reales.

Entamen d'esta miente a plantegase nunos casos y a facese reales notros unes polítiques y unes decisiones que nos quieren emburriar p'hacia situaciones que contábemos quedaren anubríes nel pasáu. Cuestiónase la estructuración autonómica del estáu. Cuestiónense o tarácense derechos ciudadanos y sociales básicos. Aprovéchase'l ríu revueltu d'esta situación interesosa d'esbarrumbe xeneral bautizada como crisis pa recular a vieyes dómines de totalitarismu y esplotación, a lo retrógrado, a lo mugoroso.

Pero pa llevar alantre los sos llogros, los grandes poderes necesiten contar con peones de brega abondantes que sofiten los sos postulaos. Precisen contar cola collaboración de capes de la población con un pensamientu fosilizáu cuantayá, que viven nesti sistema débilmente democráticu con maneres de razonar claramente predemocrátiques, servilistes, reaccionaries y que contribuyen a furar los cimientos de cualquier movimientu de reacción ciudadana. Numbéricamente los que detenten los grandes resortes del poder financieru y políticu son una clarísima minoría, pero les redes clientelares, d'amomiaos sociales, de llambeculos con vocación d'esclavu, de pensamientos fosilizaos son grandes y algamen a tolos rincones de la sociedá. Y si yá teníen de por sí la fuerza y el poder acaben d'esta miente de reforzalu y afitalu.

Y con esti panorama, va vaganos resalvar esta auténtica llamarga na que nos alcontramos. Tamos yá somorguiaos en tiempos mui prietos y tremendamente difíciles onde nos xugamos derechos y llibertaes consiguíos col esfuerzu de varies xeneraciones que nos precedieron. Y de  la manera en  que respondamos a esta situación va depender el  nuestru  futuru y el  d'otra enfilandrada de xeneraciones vinientes.