sábado, 12 de mayo de 2012

Un amigu de dereches.



Tengo dende apocayá un amigu de dereches que yera cuantayá un amigu d’izquierdes. Y nun ye que camudare de camisa, sinón que según elli camudáren-yla otros ensin que pela so parte fixere mayormente nada, arriendes de declarase como nacionalista asturianu de los pies a la cabeza, cosa que talo paez que cotiza mui a la baxa últimamente na feria de la gauche divine autóctona de discursu ortodoxu y vida heterodoxa.

El casu ye que polo que me cuntó siempre se considerare d’izquierdes, pero desque zapicó nesa piedra - qu’en ciertos sectores del irredentismu proletariu llevanta angüeñes- del nacionalismu  entamaron a acorvialu llamándolu derechuzu, facha, caníbal d’obreros, asesín de madres, violador de cabres,  matador de manoletes y abondes galanures más en tou puntu irreproducibles los propios compañeros de viaxe colos qu’andechare na política demientres bien d’años y hasta casi qu’ayeri.

Asina que situación tala foi furándo-y pali que pali’l cerebru y adondándo-y les idees hasta tal puntu qu’acabó convencíu   dafechu de que nun yera lo que cuntare siempre que fuere, una persona d’izquierdes y que, en realidá, yera un simple y ranciu seguidor de los qu’alcen la bandera del capital ya’l porgüeyu financieru como enseñes cimeres de los sos pruyimientos vitales.

La última vegada que charré con elli confesóme que, de mano, esi cambiu d’acera política u lu asitiaren teníalu esmolecíu, pero que dempués foi asumiéndo la situación hasta dir asimilándola con resignación y más nada. Hasta tal puntu qu’empecipió a facer de so dellos vezos que nun practicaba. Por exemplu, garró los aforros del bancu y compró un coche flamante que nun necesitaba. Compró tamién un abrigu austriacu d’esos que llamen un loden y que tampoco falta-y facía, engomina tolos díes p’atrás el pelo hasta dexalo terrio como’l d’un xabaril  y los domingos xispia puntualmente pa la ilesia a escuchar misa de doce, comulgar, santiguase y marchar benditu y en paz.

Pero como’l rixu patrióticu nun menguó nél un res, tamién me confirmó qu’anda perilusionáu por acercase a Cuadonga, cuna política y devota nacional,  a pone-y una corona flores a la tumba’l rei Pelayu y otra  a la Virxen. Lo que nun tien nada claro ye cómo finar l’actu. A llevantar la mano derecha espurrida pa gargoliar l’Asturies Patria Querida tien-y verdaderu noxu. A facelo col puñu izquierdu zarráu da-y vergoña pola so clasificación actual d’asquerosu derechuzu. Facer la uve de la victoria paez-y asina como sinsustancia…

Yo, dempués d’escuchar atentamente tola so pedricazaña,  recomendé-y, con tol ciñu y diplomacia que fui quien, que meta les manes en bolsu ensin más aquello y, si acasu, qu’aproveche p’arrascar lo qu’apalpe más a mano, que xible simplemente aquella de “mermura, mermuradora” mientres contempla’l paisaxe dende la cueva, que pase de discursos alcanforaos y de los caniles retorcigañaos, que viva acordies, feliz y en paz coles sos idees y alón.