lunes, 9 de abril de 2012

Estoyu: Fraudes y lladroniciu.


La secuencia repítese con una frecuencia corriente dafechu. Un partíu fai campaña electoral, presenta un programa y candidatos y gana. Dempués, darréu incumple'l programa o, cenciellamente, fai tolo contrario a lo plantegao a los electores.

Cuando un partíu, el que seya, fai tolo contrario a lo que prometió pa llegar al poder ta cometiendo un fraude. Esto ye lo qu'asocede dayures y ente nós, concretamente nesti Estáu.

Espárdese per ende la idea de que democracia ye dir votar cada ciertu tiempu. Que dempués amenorguen los drechos ciudadanos, que s'incumplan les cartes magnes, que los partíos engañen a los votantes, que l'estáu de derechu seya una espantayada, eso queda nun segundu planu como si nun fuere lo fundamental.

Y esa ye la trampa que rescampla. Cuando lo anterior argaya la democracia tamién y entramos, de capitón, notru sistema políticu estremáu. Eso ye lo que tenemos güei. Otra cosa. Otru sistema.

Un sistema basáu nel fraude a tolos niveles y nel lladroniciu. Talo paez qu'anguaño'l que nun roba ye tontu o nun ta no que se celebra. Ísennos el perru si nos equivocamos nes nuestres cuentes y dempués esos mesmos perdonen los grandes fraudes financieros de los que refalfien de dineru. Una estafa social de meter mieu.

Y nestes tamos actualmente. Con recortes casi diarios de drechos, con les nuestres economíes feches una llaceria mientres vemos medrar les de los grandes grupos del poder y de les finances. Con una Constitución camudada en papel moyao y con un futuru que respiga los pelos al más trabáu.