lunes, 26 de marzo de 2012

Comentariu postelectoral del 25M.

En plenu fervor d'una investigación sobre un casu de corrupción que cinca a políticos y altos cargos de l'alministración asturiana con xamones volanderos incluyíos la fuerza más afectada por tola movida va y gana la repetición de les elecciones autonómiques teniendo la posibilidá de formar gobiernu, anque pa ello dependa de los movimientos negociadores postelectorales.

Lo que lleva camín d'afitase otra vuelta con fuerza ye'l réximen clientelar y chiringueru a poco que funcione eso que yá simplificando vien llamándose "El Duernu", comederu singular onde participen dende sectores sindicales, a empresariales, pasando por políticos y medios de comunicación. Talo paez qu'Asturies ye'l país onde nunca pasa nada y, si pasa, mui pronto echen a funcionar los mecanismos pa tornar cualquier intentu de cambiu.

El FAC perdió escaños, pero nun esbarrumbó de la manera escandalosa que dalgunos pensaben que diba asoceder y consiguió caltenese como la segunda fuerza política n'Asturies, incluso cola posibilidá de formar gobiernu de nuevo, anque pa ello ye imprescindible que del enantes citáu Duernu s'aparte ún de los sos principales fozadores.

Sapiazu importante'l del PP. Sigue ensin bicala n'Asturies y paez que lleva camín de perder per munchu tiempu'l pulsu por ser la fuerza mayoritaria del centru-derecha asturianu. Queda per debaxo del FAC y eso ye claramente  un resultáu permalu que xuníu al desgaste que va tener el so valedor nel gobiernu central  pue llevar a la llarga  a  que parte del electoráu que creyó na so remontada por aciu de los bonos resultaos que consiguieren nes xenerales vaya sofitar al so principal rival nesi espaciu políticu nos prósimos comicios autonómicos a la vuelta de tres años.

Ésitu de la UPyD que consigue entrar na Xunta Xeneral con un representante y que, dependiendo del recuentu del votu emigrante -datu que desconozo al escribir estes llinies-, pudiere incluso convertise na llave del prósimu gobiernu.

A la coalición IU pintáron-yos les coses realmente bien. Xuben un escañu y consolídase como primer fuerza a la izquierda del PSOE dempués d'una época en que bien de xente camentaba que podría entamar un ciertu esboroñamientu. La salida del sector que representaba'l Bloque vese que nun-yos afectó un res. Tamién paez que ye la fuerza a onde van parar los votos del asturianismu d'izquierda, comparando los sos resultaos colos de les fuerces que, dende fuera de la representación na Xunta Xeneral, esbrexaben por ocupar esi espaciu.

Son precisamente eses fuerces qu'acabo de mencionar otres de les más perxudicaes nestes elecciones con una pérdida perbultable de votos que dexa nesti momentu ente dolco y la media manga les espectatives de crecimientu social y electoral y prácticamente nuna utopía llograr la entrada na institución cimera del autogobiernu asturianu a la vuelta de tres años.

Y, en llinies xenerales, asina ye como veo yo lo asocedío nesta convocatoria electoral. Queda por saber daqué tán importante como qué xuntanza de fuerces va ser la que nos gobierne nestos años vinientes. Pero too paez indicar que la política asturiana nun va sufrir mayores cambios en comparanza colo que veníamos observando hasta güei.

Sólo me queda finalizar esti comentariu copiando y pegando la particular felicitación electoral que colgué del mio muru en facebook. Porque, si bien se presenten les coses bastante enguedeyaes anguaño, polo menos l'humor que nun nos falte...

[FELICITACIÓN ELECTORAL.
"Señor don Pedro Solís,/el que tien é nes corades/un macón de sacaberes/y un camberu d'allacranes;/el del Mayuelu con zunes,/si non quier que i lo llame,/pieza de Baldeburón/que sal bien , pero ye tarde;/alferi mayor d'Uviedo/q'anque pese á quien pesare,/puede metese á conceyu/sin quitar les sos polaines..."
("El Caballo". Francisco Bernaldo de Quirós. Sieglu XVIII).]