lunes, 13 de febrero de 2012

La Gran Mazcarada.


Si salimos con esteres o pelleyes, xingando esquilones y blincando, con cuernes o capiruchos na tiesta, con dalgún guirriu tocando'l turullu, vexigueros solmenando, mazcaritos aventando ceniza, comedies, etc. podemos pasar por ser una mazcarada de zamarrones, zaparrastros o lo que pinte. Y pue resultar una esperiencia bien prestosa y deseable.

Si salimos axorizaos, escorríos por otros que nos espanten coles sos moxigangues, que nos acorvien y amenacen con facenos la vida  más imposible cada día y que nos dexen bien claro quien son los amos y quien los probetayos esfelpeyaos nun ye que que podamos, sinón que somos realmente una comparsa de zamarros. Y de xuro que resulta una esperiencia tarrecible y gafa.

Ye curioso les distintes utilidaes que pue tener un mesmu aperiu. Asina, un cencerru pue valinos pa xingalu nuna moxiganga repitiendo'l ritual d'oxar los malos espíritus y los animales que nos estrocen la collecha. Pue servinos tamién pa saber ú ta un animal de la nuestra cabaña. Pero tamién pue valir pa que nos lu cuelguen del pescuezu,  tenenos controlaos y recordanos que somos el ganáu particular de los que tienen, manden y deciden.

Yo, préstame abondo somorguiame pente guirrios, zamarrones, mazcaritos y comedies. Sentir cómo atorolla'l xingar de los esquilones, recular acullá nel tiempu y ver remanecer tradiciones vieyes. Pero nun m'encartia un res que me xunzan, que me cuelguen los lloqueros y que m'afalen hacia la probitú y la escasez unes xermandíes reviciaes de poder y de recursos mientres s'esmocayen de risa amasando cada vegada más dineru y bayura.

Y esta cabera ye la gran mazcarada de los tiempos que cuerren. La del poder y les monxures que lu remanen. Un antroxu cruel que nin siquiera ye talu, porque l'enchipamientu y la seguranza na so xera pela parte de los que nos emburrien pal caleyu ye tala que nin siquiera yá se preocupen de marutar les sos azaríes espetándonosles ensin más a cara descubierta. La mazcarada de vendenos la salida d'esa estafa marutada de crisis qu'ellos mesmos axeitaron per aciu de la sustitución de los nuestros drechos y futuru pola barbarie y la nueva esclavitú.