lunes, 23 de abril de 2012

El Carriquín Del Rei.

Una de les alcordances más antigües que tengo de cuando rapacín ye que me prestaba pola vida sentame nes nueches bonancibles y de cielu escampláu a la puerta casa a que me diere mio ma fariñes mientres miraba pa les estrelles.

Dempués fui creciendo, escutruxé, pasé per mozu y algamé a ser paisanu y siempre me dio por fixame neses coses y causes que puen dar satisfacciones, pero duldosamente, por nun dicir enxamás, perres. Seique por ello nunca fui a faceme ricu, pasando los mios díes como un xanu picuscayu engoláu allá nun caborniu nel monte.

Nesti mundu camiento que siempre hubo y va haber de too. Xente nacío n'altu bierzu y otro añao n'escaniellu probe, pasando por bien de casos estremaos ente ún y otru. Tampoco nun sé si cuando un rapacín s'estela mirando pa les estrelles y otru pal estoyu onde se guarden les perres en casa yá tán indicando daqué de per onde van empobinar col pasu de los años.

Y ye que nesto de la bayura siempre fui mui neciu. Nes dómines u les carteres cuenten con bien de requexos pa guardar les más granibles tarxetes de créditu voi yo y siempre tuvi y tengo una querencia especial poles vieyes corexes, que ye como decidise pol ruxir d'un puñáu de monedes en vez d'enchipase con unes cuentes bancaries preñaes de númberos gordos.

Asina que, avezáu dende siempre a tar empapirotiáu con asuntos poco productivos, pintó qu'esti plaxu perroneru d'una comedia de sidros axeitáu dende les altures, pero non nes estelares sinón nes político-financieres, tituláu "La Crisis" garróme en porricu y col pie cambiáu.

Lo curioso del casu ye que mos garró a la mayoría de la xente de la mesma manera. A los que de rapacinos mirábemos pa les estrelles y a los que s'envizcaben col estoyu. Porque lo que desconocíemos unos y otros yera que los que diben algamar bramente la bayura yeren otros guah.es nacíos col gran privilexu de tener unos cerebros superdotaos pa la especulación, la puñalada, la trampa y l'arte realmente galácticu de saber esguilar, con una facilidá asombrosa, pel gurugú de cualquier poder hasta la mesma picorota.

Asina que, polo qu'a min respecta y a los que nacimos con esa desviación del pescuezu y de la mente que nos fixo que, cuando miramos p'arriba, nunca vemos poder algamable, sinón estrelles rellucientes, quédamos el consuelu de que, quiciabes, el carriquín del rei tea acutáu namás que pa nós esi día en que'l cagüercu nos acueya nel so somantu bien achucaos pámpana arriba, que ye, curiosamente, una posición afayadiza pa mirar pal cielu, anque nun podamos pa entós saborgar un bon platu de fariñes.