sábado, 6 de agosto de 2011

Fiesta foriata, fiesta sagrada.

Foi Xovellanos un xixonés que dexó per escrito'l so refugu a les celebraciones taurines.

Pero los tiempos cambien y, de magar la so época hasta güei, cambiaron a embute.

D'esta miente, Xixón ye anguaño la plaza fuerte asturiana au se festexen les tortures de gües, o de toros, nel llinguaxe que pa eventos talos utilicen  per ende p'acullá.

Ello ye que l'alcaldesa de la villa de Xovellanos acaba de declarar, nada menos, que les corríes de toros son cosa "sagrada" nesti llugar. Pero, pa rematala, amestó que ser antitaurín ye una moda, polo que se supón que va acabar sumiéndose dalgún día.

Y non. Si falamos de modes, lo que ye una moda -y macabra- ye la de masacrar gües pa divertimentu de la xente nun espectáculu públicu. Porque esos vezos, amás de mancorniar la sensibilidá de munchos ciudadanos, ye tamién ayenu dafechu a les tradiciones asturianes. Nunca cuacaron per esta tierra y ,arriendes de lo escrito por Xovellanos, otros asturianos ilustres manifestaron la so oposición notres dómines a tales celebraciones, como aquellos versos memorables del poeta Teodoro Cuesta.

Porque n'Asturies lo taurino ye una moda importada, que na ciudá de Xixón anecia en facese fuerte y subsistir gracies a les subvenciones públiques. Y nesto d'emplegar los dineros del contribuyente p'abrir les puertes de par en par a colonizaciones culturales de toa mena tenemos los asturianos exemplos a magüeyu.

Les corrides de toros nun son sagraes. Son un espectáculu tarrecible. Nun soi yo nada partidariu d'aplicar el términu "sagráu" pa nada que nun tenga que ver, estrictamente, col tema relixosu. Pero, en casu de facelo, aplicaríalo pa la defensa de lo ferial d'esta tierra, de lo xenuinamente nuestro, de les ayalgues heredaes de los nuestros antepasaos. Y, ente elles, la "fiesta" de los toros nun s'afaya pa nada.

Porque, de toes toes, la tauromaquia ye una fiesta foriata que s'alloña dafechu de la "sacralidá" na nuestra cultura popular pa entrar, de capitón, no xabaz y tarrecible de toa colonización cultural que, pa detrás, sofítase na tortura animal.