sábado, 30 de julio de 2011

Discursos con mexacán.

Alcuérdome, allá de los tiempos cuando rapacinos, que si veíamos un sapu encamentábamonos que podía cuspinos o pasanos la gafura del mexacán que llevaba na pelleya y na gaxapada.

Eso del mexacán, sustancia dañible, vienme dacuando al maxín pa ilustrar delles situaciones. Por exemplu, cuando atopo per ende ciertos discursos.

Ello ye qu'abenayá que vengo observando intervenciones onde se faen de menos cuestiones como la historia o la cultura de nuestro. Incluso rebaxando la importancia de la propia llingua en que tan sopelexaes, pues nun ye raro que tean iguaes n'asturianu. Y esquiten, xeneralmente, de fontes venceyaes a la izquierda política.

Una manera d'enguedeyar les coses a lo tonto y a lo fato. Un vezu que paez xorrecer col pasu'l tiempu esti de tresnar discursos onde s'amenorga la importancia de la nuestra identidá como país, del nuestru fechu diferencial.

Paez claro que los remanadores d'eses espiriques asumen un discursu ayenu que busca un porgüeyu bien lloñe del alitar d'una conciencia asturiana con puxu, anque nun seya pa nada esa la so intención. Enfilen per un caleyu que los lleva a una trampa tresnada por un proceder ayenu que s'esguedeya dende cuantisimayá por esfarrapar toa alternativa que s'oponga al so pensamientu y visión centralista sobre Asturies.

Pero de toles maneres son discursos que suden mexacán y nel casu d'espolletar y xeneralizase puen llograr abrir nueves fuércigues y argayos nel llabor identitariu asturianista que ye precisamente'l terrén onde más llogremos hasta güei avanzar daqué y fundamentalmente na faza de la llingua.

Porque, ampliando lo qu'apunté enantes, esos argumentos oldéense abondo, por nun dicir que son una copia descarada, de los que dende seutores políticos rabiosamente centralistes y antiasturianos nos vienen arreflundiendo dende hai munchos años. Y, anque namás que fuera por esto, yá tendría que ser bastantina pa facer una parada y reflexonar fondo.

Talo paez, entós, como si'l mexacán interesosu de los plantegamientos más uniformistes tuviere engafentando'l nuestru propiu discursu llariegu. Cada vegada con más fuerza y presencia. Convenciendo a más xente col avance del tiempu.

Y camiento que pa los que consideramos que les cuestiones identitaries tienen una importancia cimera dientro de la brenga d'esta vieya nación y son ferial irrenunciable de cualquier plantegamientu reivindicativu de nuestro nun tendríen que nos cayer embaxo tales argumentaciones discursives.