viernes, 13 de mayo de 2011

Orquesta desafinada. Orquesta magnífica.

La Orquesta del Réximen ye una banda zaparrastrosa y cafiante. Atorolla y alloquez al más pintáu. Tien un instrumental acordies a los sos conocimientos musicales: turrulles, berrones, riquerraques, zamploñes, xiblatos, vigulinos de maíz, matraques... Y empleen tou esti arsenal sonoru ensin gota de xacíu nin conocimientu del son. Si tocaren dayuri, fuera de les nuestres llendes, seríen l'exemplu cimeru d'una orquesta desafinada.

Pero'l llugar de los sos actuaciones ta ente nosotros, porque asina lo escoyeron les partitures de les urnes. Y entós les coses cambien dafechu y darréu. Los vigulinos son stradivarius, les turulles mangnífiques trompetes, les matraques timbales almirables y les zamploñes clarinetes melgueros. Equí naide-yos isa los perros como pasaría acullá de la raya. Equí naide los escuerre a gorrazos, nin-yos xibla, nin los acorvia, nin s'espreceten gafos hacia los sos conciertos atorollantes y alloriantes. ¿La razón?. Pues porque equí los gremios de llambeculos, peselbristes, tiradores del tetu profesionales, pañadores de migayes y visitadores impenitentes de tou tipu de comicios y amagüestos encárguense d'aponderar y empicorotiar les magnífiques virtudes musicales de seres tán virtuosos. Asina qu'esa pila incompetentes ponse d'exemplu a siguir como una orquesta magnífica.

Y cuando la ética, la decencia, la honradez o simplemente'l ser persona, caen en sucu baxeru, en cualquier sociedá, la salú de les relaciones sociales, de la xusticia o de la solidaridá zámpen nuna vertixinosa baxada en barrena hasta esfronase y esñizase. Y los ciudadanos llibres camuden nuna corripa de gochos fozando nel duernu de la esllava qu'ellos mesmos contribuyeron a iguar por desdexamientu, desvergüenza o coruxía. Cuando'l dios porgüeyu se fai omnipotente y omnipresente, la orquesta más desafinada y fedionda adórase y empicorótiase como la más magnífica armonía digna d'acompañar a los mesmísimos coros celestiales.