sábado, 1 de enero de 2011

Yá tán equí les mazcaraes d'iviernu.

Dalgunes tenémosles ehí na antoxana y otres a estes hores yá pasaron pela puerta. Son les vieyes tradiciones que remanecen otra vuelta. Les mazcaraes d'iviernu.

El guirria, los sidros, os reises, los zamarrones... van tornar a tar con nosotros de nuevo esquitando de la nublina de los vieyos tiempos y de los ancestros. Los raigones del pasáu más ancestral van emburriar la cazumbre pa que l'árbol de la cultura milentaria retueye nes dómines del fríu y la escuridá del iviernu.

Los blincos, los esquilones, les moxigangues ya'l xaréu amazcaritáu van allugase ente nós por aciu de xente enfotao en qu'esta herencia de los antiguos siga alitando y percorriendo los nuestros pueblos y caleyes.

Como escribiera cuantayá nesti pergamín, estes xermandíes son caricós encesos que muestren un país inda vivu. Tenemos que los curiar con ciñu pa que sigan allumando al traviés de los años. Paga la pena envizcase nello.

Vaya dende equí'l mio ánimu y felicitación a toa aquella xente que col so trabayu faen posible la pervivencia de los vieyos vezos.

(El santu ye d'una de les mazcaraes celebraes años atrás en Valdesoto).