domingo, 17 de enero de 2010

A una islla del Caribe.

Cuando a Tomás-y comunicaren, con cuarenta y tres años recién cumplíos, que yá nun se tenía que presentar nunca más pel trabayu y que-y diben ingresar la paga nel bancu por nun facer nada, los blincos que pegare y los ixuxús qu'echare fixeren qu'hasta los vecinos del bloque d'enfrente s'asomaren a ver qué pasaba naquel pisu de so ma onde llevaba calcáu tola so vida.


Dempués entamare los preparativos pa facer realidá'l so suañu, tresnáu al traviés de los años. Garró perres y compró tolo necesario pa dir vivir a una islla del Caribe, incluyendo una equipación de surferu con tabla y too, magar lo más paecío que conociere hasta la fecha yera la tabla onde so ma-y planchaba los pantalones, calzonciellos y camises, trayéndolu como un pincel y a cuerpu de rei.


Y pa la islla empobinó a conocer mocines curioses, asoleyase nuna playa d'arena blanco y nidio, cañicase nuna hamaca so les palmeres, y aprender a montar enriba les foles na so tabla de surf.


Eso sí, mui de xemes en cuando, tornaba per Asturies a ver a so madre y a dar una revolada pa charrar con antiguos compañeros y comprobar cómo s'esbabayaben de puru naguar coles histories de la so vida caribeña.


La última vegada que lu vi foi durante una manfestación pa reivindicar más puestos de trabayu y unes condiciones llaborales más dignes pa los trabayadores. Ellí taba Tomás esgañitándose y gritando toles conseyes de los manifestantes. Tamién lu sentí berrar como un posesu: "había que facer una revolución y colgar pelos coyones a tantu fíu de puta opresor del obreru...".


A los pocos dies, Tomás garraba otra vuelta l'avión que lu llevaba al so allampiáu destín caribeñu onde triar playes d'arena blanco y nidio, ver mocines curioses, cañicase na hamaca so les palmeres, y aprender a cabalgar enriba les foles na so tabla de surf.