sábado, 17 de abril de 2010

Hacia'l partíu únicu ya'l sindicatu vertical


Quexábense xente y colectivos cuando la transición de qu'aquella manera de facela nun yera l'adecuada y que lo que se taba iguando yera pasar de la dictadura a la dictablanda.

N'Asturies, dempués de pasar décades d'aquél entós hasta güei, formóse un sistema políticu y social que podríamos definilu como"peculiar" y, como ayuri yá se tien espresao, más concretamente d'esta manera: un réximen políticu clientelar.

La vida cotidiana dientro les fronteres d'esta tierra paez aneciar en demostranos de que tenemos una oposición política que nun quier gobernar, unos sindicatos qu'actúen al son del poder, y un gobiernu que se quier perpetuar a base de distribuir favores per ende a cambiu de les sos correspondientes servidumbres.

Nun nos allugamos los asturianos nuna dictadura nel sentíu ortodoxu de la pallabra. Pero tampoco nun nos alcontramos no que realmente se define por un estáu democráticu de derechu. En realidá fincamos nun puntu intermediu. Nin allá nin acá. La nuestra vida desendolcámosla nuna hibridación política y social permanentes.

Exemplos pa pañar hai abondos. Pero como botones de muestra podemos trayer dos de rabiosa actualidá.

Ehí tenemos per un llau'l tema de la malfadiada incineradora. Los dos grandes y aparentemente enfrentaos partíos hexemónicos diendo de la mano felizmente a favor de la mesma. La teórica oposición política izquierdista-verde-nacionalista esprecetándose pero atechaos a la solombra del poder. Y con más d'un 90% de la población escontra. Al final, salvando les apariencies, una bisarma que peñera no alto: el vieyu partíu únicu.

Vamos esbillar otru exemplu. El tema ingrientu de la llinia eléctrica Sama-Velilla. El desarrollu de los fechos yá lu conocemos de sobra. Vecinos d'equí y de la comunidá vecina lleonesa arregañando los dientes contra'l trazáu. Vamos, en llinguaxe vulgar, el pueblu. Pero mira tu per ónde la patronal y los sindicatos mayoritarios y subvencionaos pol poder faen frente común a favor de que se lleve a cabu'l trazáu. Nuevamente reminiscencies de los teóricamente vieyos tiempos: el sindicalismu vertical compañeru de viaxe de la patronal.

Un partíu y un sindicatu (marutaos de diversidá) remando na dirección que'l poder señala. Aparentemente diversidá política y sindical. Pero solamente eso: aparentemente.

Porque n'Asturies quiciabes nun podamos afirmar rotundamente que quedare too atao y bien atao, según frase célebre del anterior xefe del estáu. Pero sí podemos dicir bien alto que polo menos bastante atao sí que quedare. Y con mui poques posibilidaes actualmente de desfacer los nuedos.