jueves, 25 de marzo de 2010

Asturies ye diferente.

A estes hores arruxida'l baturiciu que remanez del conocimientu de la sentencia acabante dictar y onde se torguen los drechos llingüísticos d'un ciudadanu asturianu. Anque yo nesti casu concretu albidro que dan en güesu. Xurde Blanco y Xuristes pol Asturianu saben el tarrén que tríen y son profesionales del drechu. Yá encamentaron alto y claro que van recurrir.

De toles maneres, dempués del autu apocayá amosáu pol Tribunal Constitucional, la gravedá de los fechos rescampla y cabruña nesa impresión que dellos ciudadanos tenemos de que, imitando aquella frase célebre d'otres dómines, Asturies "ye diferente". Y, mialma que lo ye, a la hora de neganos drechos, como los llingüísticos, qu'esfruten dayuri notros países d'esti mesmu Estáu.

D'otru llau, estes truñaes tamién nos puen apurrir una mueya que tenemos qu'aprovechar. Sedría fundamental que nos esguedeyásemos por da-y a sucesos como ésti la mayor sonadía, esbrexar porque arruxide y puxar pa que se sopelexe per tolos requexos d'Asturies. Que s'entere la mayor parte de la ciudadanía que seyamos a algamar. Porque esti tipu fechos son los que nos dan la razón alto y claro nes nuestres reivindicaciones y retruquen a los sos propios autores y coros d'aplaudidores.

Camiento tamién que toles fuerces polítiques asturianes arriendes d'otres organizaciones de diversa mena debieren manifestase con contundencia sobre'l tema y contribuyir a la difusión d'esti atropellu y del claru refugu que provoca nos sectores más concienciaos de la nuestra sociedá. Estes baces, nun primer momentu en manes de los contrarios, tenemos que les saber aprovechar nel nuestru interés.

Otramiente, güeyando tol casu en xunto, diznos perbién lo fundamental, básico y necesario que ye tener corriellos de resistencia ciudadana énte les milenta arbitrariedaes con que de cutio nos encenten a los que simplemente queremos utilizar con normalidá l'idioma asturianu. Unes arbitrariedaes que fomenta y favorez descaradamente una gandaya política ayena dafechu a los nuestros intereses hasta'l puntu de festexar como triunfos propios les nuestres frayadures llingüístiques. Encontar una rede irreductible de defensa de lo propio. Porque por enésima vegada, el que resiste, gana.

Y otra vuelta más, pa finar, insistir en que tenemos qu'enfotanos definitivamente en saber construyir. Trabayar a modo y con procuru por coordinar fuerces, collaborar, buscar puntos d'alcuentru. En toles estayes. En tolos ámbitos. Y nel políticu tamién. Calteniendo la tranquilidá y sabiendo tar nel nuestru sitiu. Ensin zarapicar nel esparabán ya'l llantu escosu. Desaniciando d'una vegada por toes el morgazu de los amigos de dixebrar, bilordiar y semar llevantos que a la postre nun faen otra cosa qu'engabitar lo establecío. Hai que saber aprender cómo avanzar, y fechos tán llamentables como'l que nos ocupa tamién nos aprenden el camín pel que tenemos qu'empobinar pa consiguilo.