sábado, 20 de marzo de 2010

Antisistema & nacionalismu.

Na sociedá na que vivimos encáxennos nuna serie de valores y modos de vida. Nun sistema determináu que nos estrema lo correcto de lo incorrecto. Edúquennos pa ello y empobínennos la vida nesi sen.

Dellos grupos sociales apliquen el pensamientu críticu al sistema impuestu. Y dientro del cuestionamientu acordies con esa aplicación surde'l de la propia nación y l'estáu al que-yos encamentaron que pertenecen. Busquen entós otra marcación nacional distinta. Un nuevu allugamientu nacional.

El nacionalismu parte del fechu diferencial. La toma de conciencia de pertenecer a una comunidá territorial, histórica, cultural y llingüistica peculiar. El so finxu últimu ta en consiguir conservar y tresmitir esa identidá diferenciada al traviés de les xeneraciones futures. En resultancia, el so allugamientu nacional pue ser distintu y opuestu al del estáu-nación ayenu, impuestu y tresmitíu dende la infancia.

Y nesi allugamientu nacional puen coincidir perfectamente'l militante antisistema ya'l nacionalista identitariu.

La cuestión entama a enrevesase dende'l momentu en qu'un nacionalista identitariu pue ser, al empar, un esbrexador antisistema, pero non necesariamente lo contrario.

Porque cuando dende'l puntu vista del antisistema llega al convencimientu de qu' una nación (la nueva nación) nun ye preséu que pueda agospiar y garantizar l'algame del restante badaxe reivindicativu, esa nación pue resúlta-y inservible y, polo tanto, irrelevante y refugable. En resultancia, la historia, cultura, llingua... la nación en sí mesma tórnase escosa ya inútil de defender.

Porque ser antisistema ye una cosa y ser nacionalista otra. Puen coincidir en determinaes circunstancies cásique al cien por cien. Pero tamién puen dixebrase notres circuntancies abondo.

Ya'l problema conceptual ta en que, en sestaferies como la nuestra, suel considerase dende cuantayá como ximielgo ser antisistema y ser nacionalista. Y eso ye un erru de planteamientu y d'analís.