lunes, 28 de septiembre de 2009

Prueba de Valor.

El barganaz onde se diba celebrar el gran combate taba atarraquitáu de xente arrodiando'l so perímetru. La Prueba de Valor que diba decidir si'l gran xefe Pamestona tornaría a ganar l'honor de dirixir la tribu de los feseanios dos años más taba a puntu d'entamar.

D'un requexu salió l'osu Yogui desafiante y gafu caminando siempre a dos pates. La tribu acorviólu ya insultólu tolo que quixo y más. Empobinó pal centru del recintu y quedó a la espera de que saliere'l so enemigu.

Ente una mar de glayíos, aplausos, iñíos, dees francíes por espatuxos y bazos fendíos por coldos eufóricos, salió'l gran xefe Pamestona, col so taparrabos con una rosa collorada bordada primorosamente al altor de los perendengues, faciendo esparabanes y enseñando dos bolones nos sos trabayaos brazos.

El gran xefe ya l' osu miráronse desafiantes y engarráronse con puxu. Una bofetada ensin contemplaciones dexó la zarpa Yogui marcada na cara Pamestona. Pero lloñe d'acuruxase, el bravu cabezaleru solmenó-y un rodiyazu na coyonera a la fiera que-y fixo pegar una berrida al empar que soltaba un resoplíu propiu d'una ballena de gran tonelaxe. De sutrucu, Pamestona esparrancó les piernes y garrando al osu con una mano de la pechera y pasándo-y la otra pela entepierna hata garra-y la culera llevantólu en pelondines y zampólu en suelu ente un gran estruendu de güesos francíos quedando inmóvil dafechu.

La tribu celebraba enfotada y entusiasmada'l resultáu del combate. El gran xefe ganárase a los güeyos de tola castra feseania'l derechu de dirixir los sos destinos un par d'años más, que traducío a llunes yera una burrada d'elles. Y allá, rinchando, acercábase'l carru apináu de pinchos de tortiella, tiráu por dos gües que casi nun yeren a movelu de lo que pesaba por más que los afalaben, pa festexar la xornada.

Pela nueche na so tienda, el gran xefe Pamestona miraba con cara circunstancies pal gran fechiceru Carafigu que, encanáu dafechu pa iguar les sos milenta frayadures, rancía tiráu en suelu como un fardu. Trataba de gorgutar daqué ya'l gran xefe cozcóse hasta elli y púnxo-y la oreya raspiándo-y la boca pa sintilu. Un filín de voz salió entós del gargüelu del gran fechiceru Carafigu:

--Anque me mates polo que te voi dicir, gran xefe Pamestona, pa la prósima Prueba de Valor ¡va marutase d'osu Yogui to puta madre!.--

jueves, 24 de septiembre de 2009

Xermandía de non agresión. ¿Acuéi?.

Toos persabemos les tirries ancestrales que nos profesamos los que tamos d'esta mano del sucu que separta los que quieren un futuru pa esta nación de los que la quieren camudar nuna fastera atlántica col futuru peslláu.

Nesi aperrillanos de contino practicamos xeres abondes. Dende sopelexar bilordios dayuri, pasando por escurrir toa mena de llevantos y acabando pol insultu llisu y llanu. Poner exemplos ye fato y pérdida de tiempu, asina que voi aforrame amesoriar dellos.

Y, magar pueda suponer dar voces en castañéu otra vegada más, quiciabes seya'l momentu de parar d'una vez y enfotanos en mirar caún los trapos puercos que tenemos en casa p'abogadalos, envede rebuscar nes cases ayenes los de so p'asoleyalos perende.

Podíamos entamar guapamente por axeitar una "xermandía de non agresión", esbrexando por enterrar vieyes zunes y poniendo tol remangu por zarrar feríes engafentaes cuantayá. Camiento que toos díbamos salir ganando col cambiu.

Pensái qué prestoso tien de ser pasar per delantre la casa d'esi vecín que siempre isaba'l perru pa contra ti y comprobar que yá nun lo fai y, pa detrás, hasta cuando ta pa la mano, pue da-y por apurrite un canxilonáu d'agua pa que mates el secañu.

El casu ye qu'últimamente arruxida enforma tol tema de los alcuerdos de mínimos, xuntances y demás. Pero almeyor fai falta una premisa previa. Entamala con una xermandía, un pactu non esplícitu, de non agresión. Camudar darréu y dafechu los comportamientos y discursos belixerantes y enterrar definitivamente les gafures, obleros, mexacanes y tentaciones de toa mena pola apurridiella, palu nuna mano y chaqueta na otra, recordando'l final de les vieyes romeríes.

El camín pa entendenos toos ta ehí delantre esperando pola sestaferia. La verdá ye qu'andamos endagora en pañales. A ver si puxamos pa iguar esa xermandía a la que me refiero y entamamos a facer galantes. Dempués a caminar. Y hasta pue que dalgún día hasta a entainar y too.

martes, 22 de septiembre de 2009

Xente de casa.

Ye corriente ente nosotros nun-yos facer munchu casu a la xente de casa. Nin a nivel de los medios que namás que ven lo que relluz pa los madriles, nin bien de veces pa los más llariegos.


Esta vegada sí, nalando pela rede (Infoasturies) podemos echar una güeyadina a un historial deportivu d'esos qu'hai que ver sentaos pa nun amoriar. Ye l'historial de Manolo Busto, piragüista qu'acaba d'algamar la so décima medalla d'oru nesti deporte nel últimu campeonatu del mundu de maratón celebráu en Portugal. Y como nun ye oru tolo que relluz, si-y sumáis les consiguíes notros metales, el palmarés asusta.


Pa detrás la so historia deportiva nos últimos tiempos tien el so aquello. La federación española de piragüismu nun lu traga. Quier xubilalu y pone-y toles torgues posibles pa que nun pueda compitir. L'añu pasáu consiguiéronlo, pero esti nun tuvieron otru remediu qu'apechugar con él y ehí ta'l nuevu campeonatu. Qu'una federación quiera apostalgar y retirar a un campeón d'esti nivel ye como pa resfregar los güeyos d'incredulidá.


Tamos ante'l mayor campeón del deporte asturianu de tolos tiempos y ún de los mayores campeones a nivel mundial. Pero ehí ta medio arrequexada la so trayectoria. Desconocida dafechu pa munchísimos conciudadanos asturianos. Ensin casi ser p'acutar un sitiu nos medios d'indormación nin pacullá nel estáu nin paciacá en casa. Y pensar que pueda sonar pa esos premios que se dan toles serondes nel Campoamor d'Uviéu y que prefiero nun mencionar pa nun me poner de mal humor ye perder el tiempu. El provincianismu y papanatismu polo ayeno paga'l so peaxe.


Y la verdá, viendo cómo tan les coses, cuando la xente de casa llogra daqué importante y que fai que sonemos por dalgo más que por llaceries o caxigalines, nun me cai embaxo. Como ye esti casu. Un piragüista que nel estáu vecín allugonos nel mapa. Y anque esto se dea mui de xemes en cuando, presta.

jueves, 17 de septiembre de 2009

Xuntanza. Primeres reflexones.


Va pocos meses desque s'entamare na rede un movimientu favoratible a la xuntanza nacionalista/asturianista. Magar permediaren d'entós p'acá los meses del branu cola so desbandada vacacional, el ruxerrux medró y espardióse. Hebo tamién novedaes apocayá y nun ta de más que caún reflexone sobre lo andao.


Empecipiando pol capítulu de torgues destaquen les que yá imaxinaba. D'un llau la que surde del encerriscamientu d'una parte de los cabezaleros políticos en convertise ellos y les sos formaciones nel "referente". Dalgo que nunca nun va pasar y que la realidá, sobremanera electoral, ta encargándose de retrucar una y otra vegada. Por más que fadie y disguste a dellos, equí nun hai un referente. O si se quier dar la vuelta a la tortiella, toos son referentes, ellos y los que consideren los sos enemigos políticos nos ámbitos nacionalistes/asturianistes.


Hai qu'apechugar tamién con un sector formáu por xente que s'afaya como en cá güelu no marxinal. Ye constatable nel naconalismu/asturianismu la esistencia de grupos con un mieu escénicu descomanáu. Amorien coles altures polítiques y si ellí onde s'alluguen entama a xorrecer, éntra-yos un pruyiciu que nun son a aguantar por dixebrase y montar la so xermandía casera. Esta actitú pue restrexase a lo llargo de la historia de les formaciones polítiques asturianes.


En cierta manera xuncíu al anterior, tamién hai militantes o simpatizantes políticos que consideren un trabayu perimportante puñar contra tolo que se ximielga nos ámbitos nacionalistes/asturianistes. Lo que nun ta con ellos ta escontra d'ellos. Semen equí y acullá, llevantos, bilordios, acusaciones de toa mena. Revuelven na puxarra col envís d'atopar aquél fallu del so "enemigu" y asoleyalu aína. Una simple güeyada a la rede apúrrenos casos d'estos a magüeyu. Una de les sos espresiónes más gafes alcontrámosles cuando nos atopamos na antoxana de dalguna fecha importante que pue dir dende una convocatoria electoral a celebraciones como la del 8 de Setiembre. Neses ocasiones sal, de sutrucu, la noticia que truña contra l'otru, l'alderique que xorrasca les áscuares asollando'l fueu del enfrentamientu que paecía anubríu. Tamién esto ye constatable agüeyando dayuri.


Hai un tema que resquema y ye motivu de qu'espoxiguen les discusiones darréu, pero por ello nun se pue resalvar pa dexar de llau. El perconocíu contenciosu xudicial poles sigles AA. Equí hai que filar fino y falar claro. Tamos ante un finxu fundamental, ante una exa clave sobre la que xiren les mayores zunes del nacionalismu d'izquierda anguaño. Nun ye xera de mio permediar nel contenciosu. Nin dar nin quitar razones a naide. Eso tengo que lo dexar claro, nidio y rellumante. Pero como nacionalista favoratible a la xuntanza tengo de reconocer y manifestar, porque camiento que ye compartío por abonda xente más, qu'esti tema xudicial ye anguaño un sucu perimportante que torga l'apautamientu del nacionalismu d'izquierda. Eso ye asina y nun lo podemos negar. Rescampla. Y si se quier tien igua. Porque los xulgaos tán atarraquitaos de milenta temes más graves qu'esi y tienen arreglu. Y nun digo más nada.


Pero too nun son tenebreros nel procesu hacia la xuntanza. Hai tamién pasos que, garraos con tola prudencia y xacíu que requieren, apunten nun sen más afayadizu pa toos. D'un llau, l'allugamientu alrodiu del llema "SOS Asturies" d'un bon garrapiellu de fuerces polítiques, sindicales y ciudadanes. D'otru, la robla d'un alcuerdu ente AA (una de les partes, pa que naide nun se remonte nin moleste) ya'l PAS. Dalgo que franció lo que se suponía que yera'l procesu llóxicu: xuntanza del nacionalismu d'izquierda pa dempués buscar l'acercamientu al asturianismu interclasista. Y ye precisamente esto cabero lo que me fai aportar a la última reflexón.


Pragmatismu, xenerosidá, dexar nel estoyu principios irrenunciables. Efectivamente, p'algamar una xuntanza pola que tamos arranando una parte, con tola modestia y tamién con tol convencimientu, mayoritaria de los nacionalistes y asturianistes hai que siguir dos fitos básicos que nos encamienta'l nuestru saber popular. El primeru, nun poner el carru delantre los gües, plantegando enriba la mesa de debate principios utópicos irrenunciables. El segundu, que'l gatu con guantes nun caza. Si'l procesu entaína al revés de lo que se pensaba y primero hai qu'encontar nel fortalecimientu d'un pactu ente asturianistes y parte de la izquierda nacionalista pa tender una ponte que valga pa que nun segundu momentu se sume a él la parte restante d'esi nacionalismu pues bienveníu seya.


P'acabar, el filandón de la xuntanza ta abiertu y nun paez que lo fixere de baldre. Namás qu'hai que recordar qu'equí naide ye más llistu que naide, nin más importante, nin imprescindible. Caún pue tener una aportación tan importante como la de cualquier otru al mesmu. Y ente toos podemos consiguir dir avanzando si nos enfotamos nello. Falaba enantes del envizcamientu por ser "referente". Pues si en dalgún momentu consiguimos iguar un "referente únicu y compartíu pola mayoría de los nacionalistes/asturianistes" de xuro que les coses van camudar pa bien d'una manera clara y radical.




martes, 15 de septiembre de 2009

Vieyos, veceros, y desorganizaos.


La población asturiana avieya cada vuelta más. Nun se remocica y estos díes d'atras aprucíen nos medios de comunicación datos aparrantes de la desproporción ente la xente más vieyo y la más mozo. Somos abenayá una de les poblaciones más allancaes d'Europa.


Arriendes de les torgues qu'esto acarreta en bien de faces, tamién tien una plasmación de mena política y electoral. Una pírámide de población asina empobina hacia l'inmovilismu tanto a la hora de sofitar alternatives sociales nueves a les esistentes como a la hora d'espeyar resultaos electorales. En resultancia repítese eso tán encamentao dayuri de "siempre más de lo mesmo".


Si tuviere qu'apostar anguaño por qué cantidá de la población podría sofitar dalgún proyectu políticu arreyáu al nacionalismu/asturianismu abúltame qu'andaría alrodiu d'ente venti y trenta mil persones. Nun ye un balagar, miániques, pero tampoco cantidá despreciable. Traducío n'escaños nunes elecciones aseguraríen presencia na Xunta Xeneral, magar non gobernar na mesma.


El problema ye que lo dicho nel párrafu anterior tendría acutáu un sitiu na nuestra sociedá nes condiciones más favoratibles. Y ye agora cuando nos podemos entrugar: ¿Tamos güei delantre d'eses condiciones?. Y la rempuesta podríamos dala nun perfectu tonu coral: non. Porque falamos de condiciones ideales y nel casu de que too se fixere d'una manera axeitada y afechiscada dafechu.


Pero la realidá muéstranos un panorama muncho más solombriegu. El sitiu afayadizu pa ilusionar y mover a toa esa xente ta por andechar. Los proyectos que se presenten anden perlloñe de capiar a aquél que-y prestaría engabitar n'estayes netamente asturianes. Nun fai falta estruyar el cerebru sacando conclusiones nin perdese en grandes rebilicoques mentales. Basta y sobra con sentir lo qu'opina esa xente o con lleer lo qu'escribe. Dende cuantayá quieren "un referente únicu" como finxu qu'oriente nel trabayu ya'l votu. Y tamién dende cuantayá refúguen los "garrapiellos de referentes" que lleven a la confusión y, lo peor de too, a la desmoralización descomanada y qu'avanza col pasu de los años.


Pa detrás el sector que debiere xugar un papel más dinámicu en tol procesu, la mocedá, alcuéntrase escabarriada. Unos pilen pal desdexamientu activista y pa la abstención electoral. Otros siguen la buelga abierta pol pa o'l güelu y participen de la derecha estatal o de la izquierda plural estatal tamién. Pocos s'alluguen nel nacionalismu/asturianismu. Y bastantes de los que tán dispuestos a trabayar atópense enguedeyaos na doctrina de la "guerra permanente" yá endémica nesti tipu de formaciones.


D'esta miente, el panorama que podemos nortiar ye apolmonante. Nun s'atopa per onde s'esmucir d'una situación que ye como'l cuentu de la bona pipa. Nunca acaba y vuelve siempre a entamar. O si lo miramos al vies, sí s'atopó y atopa per onde salir de la llamarga: sentándose a negociar, falando, enterrando l'hachu guerra y enfotándose nel alcuerdu y la xuntanza.


Y asina ta la situacion actualmente. Gobernando esi réximen clientelar que nun pierde veceros por mal que lo faiga, sinón que los gana. Un réximen onde gobiernu y oposición representen la comedia de les desavenencies y, darréu, participen de la pitanza y les prebendes. Y como oposición al mesmu, una xente tresmanao, que nun ve la hora de sestaferiar nun camín claru y común, cola moral embaxo, y col convencimientu que-yos da la testonería de los fechos de que nun hai nada que facer.


Y asina alborez y atapez nesti vieyu país. Ente vieyos movíos pola rutina, agradecíos al réximen de toa frasca, y descontentos desorganizaos de contino. Asina alborez y atapez dende años, dende décades... dende siempre.


Y, por enésima vez, convién repitir que'l tren de la historia nun pasa constantemente. Xugar a nun lu garrar ye enredar con una ruleta rusa de consecuencies imprevisibles.


sábado, 12 de septiembre de 2009

L'asignatura pendiente.


Cualquiera que me visite sabre de sobra a estes altures lo cafiante y repunantucu que me pongo con dalgunes coses. Repítome como la morciella y si fixere un actu de resumen igual con un 10% de les entraes del blogue diba sobráu pa dicir lo que quiero.


Güei voi cabruñar otra vuelta con más de lo mesmo y encamentáme a min mesmu de variar un pocoñín, que llevo una trayectoria que...


Total, que voi escribir de la que considero l'asignatura pendiente de nuetro: la historia. Como antoxana, diré que si tuviere que reducir al másimo los pegollos identitarios d'una nación quedaríame con los dos que m'abulta que más rescamplen: la llingua y la historia, que vienen a ser dos de les principaes erbíes qu'esa nación tien pa reconocese a si mesma y ver el mundu.


Nel casu de la llingua y afortunadamente parezme que lo tenemos bastante claro. Facemos piñu a la hora de considerar l'asturianu fnxu cimeru de la nuestra identidá y darréu demandamos pal mesmu la consideración cimera que se tien pa cualquier llingua d'un país: la oficialidá y l'emplegu normal y davezu en cualquier sitiu, circunstancia y ocasión.


Onde camiento qu'acoxamos más ye na historia. D'un llau, porque la desconcemos enforma. D'otru llau, porque lo poco qu'aportó a nosotros foi tracamundiao pa xustificar identidaes ayenes. P'acabar, porque nos enfotemos na recuperación de la llingua dexando munches vegaes n'abertal y echando meruxa la faza histórica.


Cuando a un pueblu como ye'l nuestru casu-y arrampuñen la so historia, o polo menos fitos imprtantes d'ella, puen adoptase dos postures. Dexalo tar y tratar d'escaecelo o encerriscase en recuperar lo perdío.


Nel primer casu, contrariamente a la intención de los partidarios de l'amnesia, lo que sucede ye qu'esa historia acaba siendo utilizada polos lladrones pa frayar sistemáticamente cualquier intentu de que guañe nesi pais una conciencia identitaria. Nel casu asturianu rescampla esto de tal manera que nun me paez que faiga falta poner exemplos acabante pasar el 8 Setiembre endolcáu nes connotaciones del "bierzu de..." que toos conocemos de sobra.


Nel segundu casu y de llograr l'oxetivu ábrese una posibilidá descomanada d'afondar y empobinar pel camín identitariu. Con agüeyar pa otros países colos que compartimos estáu debiere ser bastante pa pescanciar esto. Tamién con comprobar l'enfotu enfermizu de los que nos gobiernen por tapecer cualquier rellumu históricu que contribuyere a que guañe ente nosotros el conocimientu históricu propiu, cualquier rispiu qu'aumentare'l probe badaxe de la nuestra alcordanza histórica, debiere ser tamién bastante p'atalantalo.


Pienso entós que dibiéremos trabayar más nesta estaya de la nuestra identidá colectiva. Desaniciar dafechu los mieos y prexuicios que dacuando nos afalen pola mor de les interpretaciones y xustificaciones ayenes a nosotros que de períodos de la nuestra historia se vienen faciendo dende cuantayá. Encamentanos tamién que cualquier períodu históricu nuestru pue ser arrampuñáu y utilizáu contra la nuestra alcordanza histórica, somantu básicu de la nuestra identidá.


Hai coses que nun me caen en baxo. Si siguimos al pie de la lletra les informaciones que los lladrones históricos arreyaos al poder nos apurren, la historia del nuestru territoriu dixebraríase en dos grandes etapes: la primera, enantes de Cuadonga onde too sedría romano, y la segunda dempués d'esa dómina onde too sedría español. Y entós entrugo: ¿Ú Asturies?. La negación cimera, l'absurdu empicorotiáu a la categoría de conocimientu rescampla dafechu.


Y al final, les consecuencies de too ello tamos pagándoles anguaño. Por dos factores que caminen xuncíos: los intereses foriatos esfronaos colos nuestros, y los nuestros propios prexuicios y desdexamietu. Nel primer casu poco podemos facer, van siguir ehí combatiendo la nuestra identidá histórica. Remanándola y ocultándola. Pero nel segundu namás que nosotros tenemos la pallabra y la decisión fita de d'amechar na xera o de dexalo too pa monte...

jueves, 10 de septiembre de 2009

Castiellu Gauzón: ¿cruzamos los deos?.


Doi una revolada pela rede y alcuentro nel diariu dixital Aruelu anuncia de les escavaciones que se tan faciendo nel Castiellu de Gauzón. Cuando llego a onde se fala de les dataciones siento rebusquinos en butiellu. Ye nun sieglu anterior a la Batalla Cuadonga. Malo.


Les escavaciones de La Carisa asoleyaron unes fortificaciones que tamién yeren anteriores o cercanes a la dómina de la citada batalla. Tamién consideraben los arqueólogos que podíen tar enriba d'otres ástures. Hasta la xente folixera entamó una moxiganga anual de llucha ente astures y romanos.


Rescamplaba de cualquier manera que se quixere güeyar aquello que n'Asturies había una sociedá abondo más organizada que la que se suponía n'antoxana de la mítica batalla. De sópitu, dende'l Gobiernu Asturianu paralicen les escavaciones que se llevaben faciendo dende años atrás. Nun ye casualidá nenguna, nin falta presupuestos nin nada. Ye una decisión tomada a costa fecha. Ta claro.


Pues lo qu'asoleyen les escavaciones nel Peñón de Raíces son más de lo mesmo. N'Asturies había na sociedá organizada y con guaños de feudalismu enantes de lo que se pensaba. Y eso lleva a la conclusión de que la xente d'aquelles dómines tenía una conciencia muncho más espolletada de pertenecer a un territoriu del que se pensaba tamién.


Poro, ando yo roceanu. Dicen que les escavaciones de Gauzón van prolongase hasta'l mes de payares. Espero que seya asina. Y que pal añu qu'entra entamen otra vuelta con elles pa que rescample tolo que ta tapecío nel tarrén y tres la borrina de la historia. Y espero y deseo que nun venga la orden tarrecida de "Esto se ha acabado. No interesa seguir con estas historias" dende'l Gobiernu del Señor Areces col beneplácitu de la Izquierda Plural.


Y ye que cuando ún siente esi discursu paranoide y enfermizu dafechu que renuncia a llamar al nuestru país coses tan simples ya inofensives como "Asturias" o "Provincia de Asturias" o "Región Asturiana", como ellos mesmos lo veníen faciendo hasta agora, porque al podriellu qu'esa xente tien por cerebru abúlten-yos subversives camudando la denomiación por "Comunidad Autónoma" pue esparar yá de too, hasta que a la propia Virxen de Cuadonga la denominen "Elemento religioso patronal de la Comunidad Autónoma consituida en una franja territorial norteña española". Como pa permitir escavaciones que puedan estimular una peligrosísima conciencia territorial separatista. Y nun vos rir: tiempu al tiempu.

miércoles, 9 de septiembre de 2009

El día dempués.


Sí qu'hebo trepe alrodiu del acabante pasar 8 Setiembre. Nel día dempués asela'l baturiciu. Dellos analicen lo pasao. Otros escaecen cansaos.


Güeyemos de too. El que lleva a convertise nel comunicáu, artículu, movimientu previu a cualquier fecha impotante col envís de xorrascar nunes áscuares siempre vives pa prender la foguera la discordia.


Los que roblaron un alcuerdu que nos garró a casi toos col pie cambiáu y que demuestra que los partíos asturianos puen sentase a falar y hasta firmar alcuerdos ensin que'l mundu argaye.


Los que fixeron actos dixebraos pa frustración de munchos y allegría de los de siempre.


Los qu'aprovecharon la ocasión pa cabruñar na idega de la necesidá urxente y vital d'empobinar al entendimientu y la xuntanza.


El discursu paranoicu y con reminiscencies preconstitucionales d'una clase política dominante encerriscada y envizcada con reivindicar un españolismu ximielgu del que remanen aquellos amantes de los estaos uniformistes y dictatoriales.


Los que participaron nes celebraciones festives y relixoses de los sos conceyos o enveredaron camín de Cuadonga ayenos a toa celebración política. Y los que participaron de la folixa institucional.


Los que propunxeron feches alternatives a esti día porque nél nun s'afayen.


Los qu'abeyaron pela rede parándo equí y esnalando p'allá espardiendo pareceres, comentando y retrucando.


Y los que lleguemos a esti dia dempués a facer les nuestres reflexones y pescudar dayuri les de los demás. Cola cabeza un pocoñín atorollada yá de tantu xaréu y bastantes ganes d'espansionar una migayina siquiera.

martes, 8 de septiembre de 2009

Remembranza.

Pelayo, Favila, Alfonso I, Fruela, Aurelio, Silo, Mauregato, Bermudo, Alfonso II, Ramiro, Ordoño, Alfonso III.

Reinu d'Asturies.

Nación Asturiana.

Territoriu, instituciones, arte, llingua, vezos, cultura...

Identidá propia y estremada iguada al traviés de los sieglos.

Brenga milenaria.

Asturianos.
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P.D.: La identidá asturiana alcuéntrase anguaño nun momentu críticu. Recula cada vegada más y queda arrequexada dafechu. L'españoilismu ranciu identitariu anúbrelo casi too y nun dexa resquiebra pa lo llariego. Güei más que nunca échase en falta una organización cívica qu'axunte asturianos enfotaos en defender la so identidá y n'afalar a la clas política a defender los intereses d'esta vieya nación. Dende la consciencia de dar voces en castañéu, gúei nesta fecha tán simbólica pa los asturianos pido públicamente la refundación de Conceyu Bable.

domingo, 6 de septiembre de 2009

Una anuncia sorprendente.


"Esto representa un acercamientu ente'l PAS y Andecha Astur que partiendo de cero permitirá dir conociéndonos meyor y buscar les coincidencies ente les dos organizaciones pa ver qué posibilidaes hai de trabayar conxuntamente". (Lluis Anxel Núñez. PAS)


"Esto ye una amuesa mui importante de voluntá d'entendimientu ente Andecha y el PAS. Andecha Astur fizo esta apuesta táutica y entama a dar resultaos pero queda munchu trabayu, paciencia y mano izquierda. Queremos que la sociedá asturiana perciba al traviés de xestos como ésti que son posibles y necesaries otres alternatives a la política destructiva del gobiernu PSOE-IU". (Mariu Arbesú. Andecha Astur).


Esta noticia acabo d'esmesala del diariu dixital Infoasturies. Paezme sorprendente. Pa min ye mui llueu pa facer valoración dala d'ella porque me garra de sópitu. Consideré interesante ponela nel pergamín y ehí ta.

sábado, 5 de septiembre de 2009

Proceder llamentable.


Cuatro celebraciones en cuatro sitios direrentes ye lo que van facer les organizaciones que se definen como nacionalistes y asturianistes pa conmemorar esti prósimu 8 de Setiembre, Dia de la Nación Asturiana, según coinciden toes elles y Día d'Asturies pal Gobiernín.


De mano, hai que reseñar qu'esta dixebra conmemorativa truñe contra'l deséu mayoritariu de tolos asturianos que nun tán d'alcuerdu colos actos oficiales y nagüen por otros aternativos xuníos pel filu conductor común de la unidá de la convocatoria.


Dempués convién dicir que la imaxen que tala multiplicidá d'actos proyecta hacia la sociedá asturiana desprestixa tanto al nacionalismu como al propiu asturianismu cultural. Una imaxen qu'afonda más no de siempre. Nes diferencies irreconciliables, nes engarradielles eternes, y na ruindá de los resultaos que s'algamen cada vez que permedien les urnes. Ye'l triste balance que'l nacionalismu apurre a la política asturiana. Los que nunca nun pinten nada. Los que nunca nun saquen nada. Los que siempre anden a palos como nes romeríes d'antañu. Esa ye la triste imaxen y la cruda realidá.


Tamién convién recordar que'l nacionalismu asturianu nun ye propiedá privada de naide. Nin a títulu individual nin a nivel organizativu. Y de resultes d'ello somos cada vegada más los nacionalistes que nun nos sentimos identificaos nin un res con nenguna d'estes formaciones. Y non por cuestiones de tipu ideolóxicu, sinón fundamentalmente por otru que tien más que ver cola repunancia y cansanciu que nos da comprobar cómo pasen los años y se repiten les actitúes. Cómo siempre se nos ofrez más de lo mesmo. Y cómo tamién toes estes organizaciones parecen compartir, desgraciadamente, un puntu común: mostrase impermeables a cualquier suxerencia, petición o inquetú de la mayoría de los nacionalistes asturianos.


Al final vamos tener, como siempre, un 8 de Setiembre mancháu por un proceder llamentable onde naide se pue esmucir, a la hora de desquiñonar responsabilidaes. Pa los nacionalistes que queremos que se suma d'una vegada por toes esti enquistamientu na división que lleva camín d'eternizase, una fecha más pa la frustración. Como cada vez qu'acaba en frustración una convocatoria electoral. Como siempre que fai falta dar rempuestes unitaries a les mileta agresiones de toa mena que cuten al nuestru país.


En definitiva, como siempre...

viernes, 4 de septiembre de 2009

Más básico, imposible.


1) Asturianu, llingua oficial con toles consecuencies derivaes d'ello.


2) Asturies, Nación que se dota de preseos pal máximu autogobiernu dientro del Estáu.


Estes dos propuestes nun son míes. Tán garraes de la última entrada acabante publicar nel blogue de Carlos Blanco. Inxeríes nun artículu que vos invito a lleer. Pero dos propuestes a les que me sumo ya invito a sumase a aquel que les lleere.


Plantegar dalgo más básico alredor de lo que nos podamos axuntar yá nun sólo los nacionalistes asturianos, sinón bastantes asturianos en xeneral, antóxaseme imposible. Plantegar dalgo más tresversal qu'esto tamién me paez imposible de llograr.


Si, nin siquiera en dos puntos tan elementales como estos somos quien a ponemos d'alcuerdu y sestaferiar p'abrir un camín pel qu'empobinar toos y afayanos, entós val más yá matar la lluz y colar.


Qué queréis que vos diga...

martes, 1 de septiembre de 2009

Curiar la propia casa.

Naide que nun seya fatu dexa esbarrumbar la casa so. Mostrase indiferente ante les paredes arregallaes, el techu fundíu o la puerta esgonciada.

Asturies ye la nuestra casa y alcuéntrase nun estáu llaceriosu.

Hai asturianos que nun-yos preocupa nada esi estáu. Otros, pa detrás, puxen por afondar nes sos estroces quiciabes buscando una venta rápida y fácil.

Y tamién hai asturianos esmolecíos pola situación qu'esbrexen por atopar les igües que valgan pa que la casa torne a ser un sitiu afayadizu pa vivir.

Nun sé en qué proporción s'alcuentren estes tres tribes d'asturianos. Cuála d'elles algama un mayor porcentaxe de la población.

Sicasí nun paez que'l grupu de los que s'esguedeyen por caltener en pie la casa seya'l mayoritariu.

Porque l'avance pacia l'estáu ruinosu de la nuestra casa asturiana ye bien evidente. Y nun ye fácil atopar xente dispuesto a curiar d'ella.