domingo, 6 de diciembre de 2009

Armar la danza.


Resulta cafiante repitir davezu lo mesmo. Pal que lo escribe y pal que lo llee. De toles maneres, cuando apaez dalgo nuevo nun ta de más referise a ello.

Estos díes produxéronse dos fechos, dos movimientos, interesantes.

D'un llau el comunicáu emitíu a comuña pol PAS y AA alrodiu de les selecciones deportives nacionales asturianes.

D'otru llau la editorial de "Pola Xuntanza" abriendo la propuesta d'algamar alcuerdos a tol abanicu nacionalista/asturianista col envís de que nin ún sólu asturianu esmolecíu por esti tema pueda sentise escluyíu o apostalgáu.

La propuesta pola qu'abondos ciudadanos naguamos cuantayá de llegar a alcuerdos de mínimos ente les diverses fuerces polítiques d'ambitu asturianu col oxetivu d'algamar representación na Xunta Xeneral nes prósimes autonómiques ta abierta dafechu.

Como lo que se propón ye respetar la independencia de cada fuerza política y, al empar, sentase a dialogar hasta llograr unos alcuerdos mínimos (por exemplu nel tema de la oficialidá y del autogobiernu), poniendo ganes y voluntá debiere ser posible.

L'añu 2.010 ta yá picando a la puerta. Y va ser clave nesti procesu. Tiempu hai per delantre pa facer les coses a modo y llantar finxos aceptables por toos.

Aportó la hora de comprobar los que tán pol llabor d'armar la danza y los que siguen encerrizaos en convertise en "referentes" qu'enxamás van dir más allá de l'antoxana de la propia casa.

Esperemos qu'esi patriotismu asturianu necesariu pa llevar a bon puertu esta xera y que la visión en "clave nacional" y non en "clave tribal" de la política nacionalista/asturianista s'impongan pol bien de toos. D'absolutamente toos ensin esclusiones.

A partir d'agora, lo que tamién va quedar rescamplando ye qu'aquellos que s'enfoten en romper la danza van facelo a la vista de toos y les xides que muestren como xustificación a la so actitú van resultar yá imposibles de creyer.