miércoles, 4 de noviembre de 2009

Reflexón asturllionesa.


Dientro de la mio enorme sabiduría quiero güei contribuir al alderique que ciertos grupos y persones caltienen a dambos daos del cordal y qu'afita les fondísimes diferencies de toa mena qu'estremen a asturianos y llioneses.

De mano, la manera de puxar na llucha llionesa ye bien distinta de cómo se fai nel valtu asturianu. Asina, mientres el lluchador lliones resopla con un "¡buuufff!", l'asturianu utiliza una manera como más reservada, una especie de "¡mmmñññ!". La diferencia nesti aspectu queda perdemostrada.

Na estaya de la natación los estilos nun coinciden gota. Mientres que los llioneses dominen la modalidá "nadandonríu", los asturianos son meyores na modalidá "braciandonmar". Quede equí tamién clara la diferencia ente unos y otros.

Pero ye nel aspectu racial, el errehacheanu, onde les diferencies son abrumadores. Nun fai falta facer grandes análisis pa estremar a unos y a otros, y los mui intelixentes como yo, estremámoslos sobraos. Pa ello basta con fixase nel color del blanco de los güeyos. D'esta manera, mientres que'l de los llioneses asemeya al color de la llechi de una vaca pinta, el de los asturianos tira muncho más pal color de la llechi de la vaca roxa. Clarísimo y elemental. Nun va tanto estremé yo asina a un llionés a una distancia de doscientos metros. Al final yera un primu míu de Quintueles, pero un error tienlu cualquiera, y nun dexa de ser una escepción que confirma la regla.

Nun quiero acabar ensin encamentar a los mios compatriotes asturianos del peligru que pa ellos tienen les tierres vecines llioneses, debío a los graves problemes d'adaptación a elles al ser dambos pueblos de races mui distintes. Yo mesmu tuvi a puntu perecer hai unos años y si toi equí pa cuntalo ye de milagru:

Resulta que vendíen pal sur del cordal un terrenín qu'en llionés llamaben "bodega", pallabra que desconoz l'idioma asturianu como sabe hasta'l más tontu. Y resulta que la tal "bodega" (¡cómo cuesta pronunciar pallabres de llingües estrañes! ) taba baxo tierra, mirái que son raros per ellí. El casu ye que la vendíen con una collecha entera de vinu de milenta botelles. Pensé yo entós en comprar aquel solar cola mencionada collecha, faceme de pasu per ellí cerca con media docena de xamones y otra media de cecines, y trancáme nesi sitiu durante un fin de selmana pa dar bona cuenta de too ello. Al final díxome'l médicu que nin se m'ocurriera, que nun me diba adaptar a aquél clima y orografía, y que podía hasta espichala. Fíxi-y casu, desistí, y salvé la vida.

En resumíes cuentes, espero qu'estos datos que vos apurro vos sirvan pa decatavos de los munchos males recíprocos que vos puen achisbar tanto a llioneses como a asturianos si aneciáis en cruzar el cordal respectivamente pal norte y pal sur. Que con estes coses nun se xuega y nun vais tener siempre la suerte de que na bloguesfera o notru llugar, dayuri, temos xente tan preparao y culto p' abrivos los güeyos ante lo evidente...