viernes, 23 de octubre de 2009

Dicir que non.


L'atracción pola fama, la sonadía y les prebendes ye descomanada. Ye casi un imposible atopar dalguién qu'ante la llamada de lo rellumante respuenda con un "non".

Xente que critica la concesión de tal o cual premiu nel mundu del cine, la lliteratura, o cualquier otra actividá pierde les madreñes corriendo a garrar esos galardones si l' agraciáu ye él.

La incoherencia ta allugada en tolos requexos de la nuestra sociedá. Predicamos una cosa y facemos otra. Cuando la posibilidá de ser reconocíos pica a la nuestra puerta escaecemos llueu les nuestres rocees y crítiques gafes pa echanos en brazos del reconocimientu públicu.

Cuando los discursos críticos se centren na refuga del dineru y la bayura la situación ye esperpéntica. Los más encerriscaos defensores de los probes cambien de chaqueta y cuerren a poner la mano cuando sienten ruxir les monedes ayuri o les posibilidaes d'esguilar socialmente.

Vivimos nuna sociedá que funciona asina nuna proporción abrumadora de los casos. Y toos zapicamos neses piedres llegada la ocasión, que nun se trata equí de tirar la piedra y esconder la mano.

Y la nuestra sociedá asturiana nun diba ser menos. Los grandes posicionamientos éticos acaben esbarrumbaos como un castiellu naipes en cuanto'l poder chisga'l güeyu. Nos casos más miserables, véndese too y a toos por unes auténtiques migayes.

Dicir que non por ética y coherencia ye una frase qu'usamos nel nuestru discursu cotidianu, pero cuando somos nosotros los destinatarios de los beneficios de diversa mena la cuestión cambia sustancialmente. Y perhí ye per onde podemos alcontrar la esplicación a tanta deserción que lleva del compromisu alturista al beneficiu palpuñable.