martes, 27 de octubre de 2009

Come-yos l'alma.


Nun soi nada partidariu d'andar tol día falando de fútbol y yá lo critiqué dacuando nesti blog. Pero güei voi yo menteme nesi barrizal. Y ello pola mor de qu'hai coses que llevo tan mal que si nun les asoleyo reviento.

Una de les coses futboleres que siempre me fadiaron ye la de toa esa xente que, siendo asturianos, pasen el día naguando, sofitando y festexando los triunfos d'equipos de fuera'l país. Pero, pa detrás, nun paren ehí, y nun sólo se dediquen a molestanos a los demás pegando berríes, faciendo esparabanes y hasta tirando voladores colos triunfos d'eses escuadres poderoses y foriates, sinón que cuando s'enfrenten a equipos asturianos hailos que tamién quieren que-yos zurren la badana. Y eso, collacios, nun lo llevo de nenguna de les maneres. Ye que me pongo malu, de verdá.

Asina qu'esti sábadu pasáu cuando'l millonariu equipu de D. Florentino col so potencial galácticu llegaba a pasar como una machucona penriba'l Sporting andaba yo, magar seya poco futboleru, con bastante mal humor por sentir ayuri comentarios despectivos de los merengue-babayos y hasta apuestes de cuántos goles-yos diben cayer a los del Molinón. Pa detrás, tengo tal puntería que salí a tomar daqué xusto cuando taben en tolos llaos colos güeyos clavaos nos televisores que cásique te daba apuru dirixite al camareru...

Pero la xornada taba pa la mano y pasaben los minutos y los xixoneses aguantáben-y a aquel equipón, de rebote la xermandía vocinglona foriata callaben como afogaos, y al final dábase un empate ante la incredulidá de munchos, la alegría de bastantes y el disgustu de los amantes de tirar piedres contra'l teyáu futbolísticu propiu. Como xanu que soi, y polo tanto rarón a embute, a min esnalóme la mente dos mil años atrás, onde unes llexones romano-capitalines viérense tornaes pola resistencia norteña parapetada tres los montes Molinonius. Pura épica. Un equipu asturianu con un entrenador cántabru y un guardameta llionés subiéndose a les barbes de la másima representación del imperiu futboleru, lo que demuestra que les vieyes aliances tribales inda funcionen.

Dempués los más chaqueteros diben de perdonavides y buscaben de pasu xides: "Bueno, como empatemos col Sporting nun me sabe tan mal...". A lo que retrucaba yo pensando en playu: "Yá t'oyí, navaya".

El domingu en teletini daben un reportaxe con un paisanu al qu'invitaren a ver el partíu. Ellí taba cola so gorruca y una bufanda roxiblanca al pescuezu. Cuando diba a entamar l'alcuentru, esclamó dalgo tan asturiano como contundente que diba tiempu que yo nun sintiera:

-¡A come-yos l'alma!.-

Esacto. Y añado yo que a tolos niveles. Come-yos l'alma.A tantu antiasturianu. A tantu desertor del aráu y de la patria. A tantu enemigu de los nuestros equipos deportivos, del nuestru clima, de la nuestra llingua, de la nuestra cultura, en definitiva, a tantu belixerante pa con tolo propio d'Asturies. Hai que come-yos l'alma, mete-yos como pa fregar, da-yos como panzorru, facese una semeya con ellos na boca...