sábado, 5 de septiembre de 2009

Proceder llamentable.


Cuatro celebraciones en cuatro sitios direrentes ye lo que van facer les organizaciones que se definen como nacionalistes y asturianistes pa conmemorar esti prósimu 8 de Setiembre, Dia de la Nación Asturiana, según coinciden toes elles y Día d'Asturies pal Gobiernín.


De mano, hai que reseñar qu'esta dixebra conmemorativa truñe contra'l deséu mayoritariu de tolos asturianos que nun tán d'alcuerdu colos actos oficiales y nagüen por otros aternativos xuníos pel filu conductor común de la unidá de la convocatoria.


Dempués convién dicir que la imaxen que tala multiplicidá d'actos proyecta hacia la sociedá asturiana desprestixa tanto al nacionalismu como al propiu asturianismu cultural. Una imaxen qu'afonda más no de siempre. Nes diferencies irreconciliables, nes engarradielles eternes, y na ruindá de los resultaos que s'algamen cada vez que permedien les urnes. Ye'l triste balance que'l nacionalismu apurre a la política asturiana. Los que nunca nun pinten nada. Los que nunca nun saquen nada. Los que siempre anden a palos como nes romeríes d'antañu. Esa ye la triste imaxen y la cruda realidá.


Tamién convién recordar que'l nacionalismu asturianu nun ye propiedá privada de naide. Nin a títulu individual nin a nivel organizativu. Y de resultes d'ello somos cada vegada más los nacionalistes que nun nos sentimos identificaos nin un res con nenguna d'estes formaciones. Y non por cuestiones de tipu ideolóxicu, sinón fundamentalmente por otru que tien más que ver cola repunancia y cansanciu que nos da comprobar cómo pasen los años y se repiten les actitúes. Cómo siempre se nos ofrez más de lo mesmo. Y cómo tamién toes estes organizaciones parecen compartir, desgraciadamente, un puntu común: mostrase impermeables a cualquier suxerencia, petición o inquetú de la mayoría de los nacionalistes asturianos.


Al final vamos tener, como siempre, un 8 de Setiembre mancháu por un proceder llamentable onde naide se pue esmucir, a la hora de desquiñonar responsabilidaes. Pa los nacionalistes que queremos que se suma d'una vegada por toes esti enquistamientu na división que lleva camín d'eternizase, una fecha más pa la frustración. Como cada vez qu'acaba en frustración una convocatoria electoral. Como siempre que fai falta dar rempuestes unitaries a les mileta agresiones de toa mena que cuten al nuestru país.


En definitiva, como siempre...