sábado, 12 de septiembre de 2009

L'asignatura pendiente.


Cualquiera que me visite sabre de sobra a estes altures lo cafiante y repunantucu que me pongo con dalgunes coses. Repítome como la morciella y si fixere un actu de resumen igual con un 10% de les entraes del blogue diba sobráu pa dicir lo que quiero.


Güei voi cabruñar otra vuelta con más de lo mesmo y encamentáme a min mesmu de variar un pocoñín, que llevo una trayectoria que...


Total, que voi escribir de la que considero l'asignatura pendiente de nuetro: la historia. Como antoxana, diré que si tuviere que reducir al másimo los pegollos identitarios d'una nación quedaríame con los dos que m'abulta que más rescamplen: la llingua y la historia, que vienen a ser dos de les principaes erbíes qu'esa nación tien pa reconocese a si mesma y ver el mundu.


Nel casu de la llingua y afortunadamente parezme que lo tenemos bastante claro. Facemos piñu a la hora de considerar l'asturianu fnxu cimeru de la nuestra identidá y darréu demandamos pal mesmu la consideración cimera que se tien pa cualquier llingua d'un país: la oficialidá y l'emplegu normal y davezu en cualquier sitiu, circunstancia y ocasión.


Onde camiento qu'acoxamos más ye na historia. D'un llau, porque la desconcemos enforma. D'otru llau, porque lo poco qu'aportó a nosotros foi tracamundiao pa xustificar identidaes ayenes. P'acabar, porque nos enfotemos na recuperación de la llingua dexando munches vegaes n'abertal y echando meruxa la faza histórica.


Cuando a un pueblu como ye'l nuestru casu-y arrampuñen la so historia, o polo menos fitos imprtantes d'ella, puen adoptase dos postures. Dexalo tar y tratar d'escaecelo o encerriscase en recuperar lo perdío.


Nel primer casu, contrariamente a la intención de los partidarios de l'amnesia, lo que sucede ye qu'esa historia acaba siendo utilizada polos lladrones pa frayar sistemáticamente cualquier intentu de que guañe nesi pais una conciencia identitaria. Nel casu asturianu rescampla esto de tal manera que nun me paez que faiga falta poner exemplos acabante pasar el 8 Setiembre endolcáu nes connotaciones del "bierzu de..." que toos conocemos de sobra.


Nel segundu casu y de llograr l'oxetivu ábrese una posibilidá descomanada d'afondar y empobinar pel camín identitariu. Con agüeyar pa otros países colos que compartimos estáu debiere ser bastante pa pescanciar esto. Tamién con comprobar l'enfotu enfermizu de los que nos gobiernen por tapecer cualquier rellumu históricu que contribuyere a que guañe ente nosotros el conocimientu históricu propiu, cualquier rispiu qu'aumentare'l probe badaxe de la nuestra alcordanza histórica, debiere ser tamién bastante p'atalantalo.


Pienso entós que dibiéremos trabayar más nesta estaya de la nuestra identidá colectiva. Desaniciar dafechu los mieos y prexuicios que dacuando nos afalen pola mor de les interpretaciones y xustificaciones ayenes a nosotros que de períodos de la nuestra historia se vienen faciendo dende cuantayá. Encamentanos tamién que cualquier períodu históricu nuestru pue ser arrampuñáu y utilizáu contra la nuestra alcordanza histórica, somantu básicu de la nuestra identidá.


Hai coses que nun me caen en baxo. Si siguimos al pie de la lletra les informaciones que los lladrones históricos arreyaos al poder nos apurren, la historia del nuestru territoriu dixebraríase en dos grandes etapes: la primera, enantes de Cuadonga onde too sedría romano, y la segunda dempués d'esa dómina onde too sedría español. Y entós entrugo: ¿Ú Asturies?. La negación cimera, l'absurdu empicorotiáu a la categoría de conocimientu rescampla dafechu.


Y al final, les consecuencies de too ello tamos pagándoles anguaño. Por dos factores que caminen xuncíos: los intereses foriatos esfronaos colos nuestros, y los nuestros propios prexuicios y desdexamietu. Nel primer casu poco podemos facer, van siguir ehí combatiendo la nuestra identidá histórica. Remanándola y ocultándola. Pero nel segundu namás que nosotros tenemos la pallabra y la decisión fita de d'amechar na xera o de dexalo too pa monte...