jueves, 10 de septiembre de 2009

Castiellu Gauzón: ¿cruzamos los deos?.


Doi una revolada pela rede y alcuentro nel diariu dixital Aruelu anuncia de les escavaciones que se tan faciendo nel Castiellu de Gauzón. Cuando llego a onde se fala de les dataciones siento rebusquinos en butiellu. Ye nun sieglu anterior a la Batalla Cuadonga. Malo.


Les escavaciones de La Carisa asoleyaron unes fortificaciones que tamién yeren anteriores o cercanes a la dómina de la citada batalla. Tamién consideraben los arqueólogos que podíen tar enriba d'otres ástures. Hasta la xente folixera entamó una moxiganga anual de llucha ente astures y romanos.


Rescamplaba de cualquier manera que se quixere güeyar aquello que n'Asturies había una sociedá abondo más organizada que la que se suponía n'antoxana de la mítica batalla. De sópitu, dende'l Gobiernu Asturianu paralicen les escavaciones que se llevaben faciendo dende años atrás. Nun ye casualidá nenguna, nin falta presupuestos nin nada. Ye una decisión tomada a costa fecha. Ta claro.


Pues lo qu'asoleyen les escavaciones nel Peñón de Raíces son más de lo mesmo. N'Asturies había na sociedá organizada y con guaños de feudalismu enantes de lo que se pensaba. Y eso lleva a la conclusión de que la xente d'aquelles dómines tenía una conciencia muncho más espolletada de pertenecer a un territoriu del que se pensaba tamién.


Poro, ando yo roceanu. Dicen que les escavaciones de Gauzón van prolongase hasta'l mes de payares. Espero que seya asina. Y que pal añu qu'entra entamen otra vuelta con elles pa que rescample tolo que ta tapecío nel tarrén y tres la borrina de la historia. Y espero y deseo que nun venga la orden tarrecida de "Esto se ha acabado. No interesa seguir con estas historias" dende'l Gobiernu del Señor Areces col beneplácitu de la Izquierda Plural.


Y ye que cuando ún siente esi discursu paranoide y enfermizu dafechu que renuncia a llamar al nuestru país coses tan simples ya inofensives como "Asturias" o "Provincia de Asturias" o "Región Asturiana", como ellos mesmos lo veníen faciendo hasta agora, porque al podriellu qu'esa xente tien por cerebru abúlten-yos subversives camudando la denomiación por "Comunidad Autónoma" pue esparar yá de too, hasta que a la propia Virxen de Cuadonga la denominen "Elemento religioso patronal de la Comunidad Autónoma consituida en una franja territorial norteña española". Como pa permitir escavaciones que puedan estimular una peligrosísima conciencia territorial separatista. Y nun vos rir: tiempu al tiempu.