viernes, 28 de agosto de 2009

Ye pa lo que valen.


Hora xintar. La tele puesta. Un programa cualquiera. El comentarista con una señora faciendo'l tonto. La xente rise. El comentarista rise. La que fai el bobo a costa fecha ye asturiana. ¡Vaya por dios!. Tocónos, chachu. Pienso si se reirán de les babayaes que diz. Si se reirán d'ella. O si, de rebota, se reirán de los asturianos en xunto y xeneral.


Acabo de comer y voi pal ordenador. Acullá siento la tele. Escucho cantar con voz aflautada y permala entonación el "Asturias Patria Querida". Nun voi pal cuartu la tele. Pa qué. Pa ver la xente ya'l presentador arrollicándose la risa, nun paga la pena. Pa sentir vergoña ayena tampoco.


Dalgunos ye pa lo que valen. Pa facer xirigoncia como los bufones d'antañu y facer rir. Pa que se rían d'ellos y, de rebote, de los demás. P'antroxar na comedia mientres esto s'esbarrumba cada día.


Pretendéi cambiar daqué con esti personal. Fala-yos del mileurismu. De los derechos llngüísticos. De la necesidá de tornar la dinámica d'esta tierra qu'enfila cuantayá picu abaxo...


Como diría'l playu: "Yá t'oyí, navaya".


¡Qué País!.