lunes, 24 de agosto de 2009

Per Payares tien que llover y facer fríu.

...Y si l'iviernu que yá asoma pel finxu'l cielu ta pal pulgar, pues hata nevar tamién.

Ello ye que sal ún nún d'estos díes de branu con un chornazu que caen los páxaros a refrescase con unos culetinos y yá tien qu'escuchar, acabante triar el chigre, la fatada del día: "tenía que tar faciendo esti calor hasta Noviembre, polo menos". Y como nun conoces al bocayón de turnu nin tienes ganes de quimeres, pues aguánteste ensin retruca-y.


Un bocayón que pertenez a una d'eses tribes formaes por asturianos hasta la cañamina y a los que-yos repuna tolo ferial d'esti país, dende la llingua hasta'l clima.


Por ellos taríen en camiseta y chancles tol añu rustriéndose al sol como llargateses dientro d'Asturies. Pero, eso sí, cuando pinta la ocasión nun ven contradicción dala pa presumir de paisaxe verde y d'agua a embute, mientres notros llugares anden con racionamientos d'agua y una seca de meter mieu.


Paez ser que la so sesera nun tien riegu enforma (nunca meyor dicho) pa pescanciar que pa tener esi verde y esi agua'l clima de Payares o Avientu nunca nun pue ser el mesmu que'l de Xunetu o Agostu. Y si dacuando llegare a ser ximielgu caminaríamos ensin remediu hacia l'ermu y la tierra arregallao pola falta d'humedanza.


Pues esti tipu de xente arrenegao del nuestru clima yo yá lu conozo paezme que dende siempre. Como conozo dende siempre a tantu asturianu que lleva por santu y seña puñar contra lo de casa y tirar piedres contra'l propiu teyáu, yá seya contra la llingua, la música, los deportes de nuestro o la muga que fai que seyamos un país verde y atlánticu.


Y, como pa detrás, muéstrense impermeables (siguiendo colos símiles climáticos) a tou argumentu defensor de lo propio, pues ehí los tenemos al traviés de los díes, los años y los tiempos, espardiendo les sos brillantes idegues a lo llargo y ancho d'esti malfadiáu país...