sábado, 4 de julio de 2009

Dellos trazos d'un pequeñu esbozu nacional.

HISTORIA

Estudiu, difusión y reivindicación de la nuestra historia como manera d'afitar y espolletar una conciencia identitaria asturiana. L'alcordanza histórica ye un encontu fundamental pa la pervivencia d'un pueblu.

LLINGUA

Oficialidá de la llingua asturiana y utilización a tolos niveles por toles instituciones y alministraciones. Presencia en tolos niveles educativos. Utilización como mediu habitual y normal d'espresión en tolos medios de comunicacion. Recuperación del so emplegu nos llugares onde tuviere más escaecida.

ORGANIZACION POLÍTICO-SOCIAL

Recuperar y afitar la organización política del país adaptándola en tolo posible a la sociedá de güei en base a la institución tradicional del Conceyu Abiertu. Otramiente, adaptar tamién a la sociedá actual formes tradicionales de collaboración como l'Andecha. Recuperar y adptar en tolo posible acordies cola sociedá que vivimos de la convivencia ente l'ambitu priváu y el comunal de fonda tradición y frayada ente la privatización , d'un llau, ya'l pasu al ámbitu de l'alministración política nacional y estatal d'otru. En definitiva alitar les formes d'organización social, política y territorial (parroquies y conceyos) tradicionales del País Astur.

TERRITORIALIDÁ

Conocimientu del nuestru territoriu nacional incluyendo los territorios históricos arrampuñaos a lo llargo del tiempu. Desendolcar el trabayu afayadizu pa la restitución d'eses fasteres al nuestru terrtoriu respetando siempre la llibre voluntá de los sos habitantes como requistu y condición previos.

SOLIDARIDÁ

Andechar na construcción d'un sistema economicu solidariu que desanicie la esplotación d'unos ciudadanos por otros. Sestaferiar un camín que nos avere cada vegada más a la igualdá y a la xusticia. Afitamientu d'un sistema económicu, social y políticu que garantice una vida digna y una democracia real pa tolos ciudadanos asturianos.