sábado, 4 de abril de 2009

Les obsesiones de Carafigu.


Carafigu, como tantos miembros de la so tribu, carez d'una malura, una auténtica pelona, que tien una igua mui difícil y enguedeyada. Ello ye que cada vez que'l Gran Fechiceru de los feseanios siente mencionar la llingua asturiana amala nel intre. Y, si pa detrás, esta mención vien xuncida a la pallabra "oficialidá" entós ponse viliesgu, entama a echar espumaraxos pela boca, la cara ínfla-y conxestionada y ponse a pique de que-y dea un bálamu.


Hai muncha xente que s'encabrita por estes obsesiones y esta zuna que-y tien Carafigu a la nuestra llingua. Yo tamien me ponía fechu un bederre con elles. Pero ultimamente tán camudando los mios cabreos por una sensación de pena. Porque diome por fustacar buscando una esplicación a esti andanciu que cute al fechiceru y a bona parte de la so tribu y escurrí qu'a lo meyor débese too a un trauma infantil qu'añeró nellos cuantayá y foi echando raíces y espoxigando col pasu'l tiempu.


Pienso que bien pudiere pasar que siendo rapacín fuere falante d'asturianu. Entós en clase'l maestru reñeríalu obligándolu a "falar bien". Quciabes hasta-y apurriere dalgún coscorrón na tenyera o pue que-y solmenare con una verdiasca na so castigada culera. Tamién pudiera suceder que los otros collacios de la clase se moflaren d'él tolo que quixeren y más. Cualquiera sabe... Pero yo pienso nesto y dame pena. Entós, claro, Carafigu foi medrando y lo mesmu que dicen que'l cartaxinés Aníbal xurare odiu eternu a los romanos, pues el xuró odiu eternu a la llingua asturiana, echándo-y a la probe tola culpa de les xirigoncies y tolenes que-y cayeren por usala en vez de facelo a los represores llingüísticos que lu amargaren, que yeren en realidá los auténticos culpables.


Y espongo too esto porque compruebo tolos díes cómo hai milenta asturianos que, ensin pertenecer pa nada a la tribu feseania nin abangase delantre'l Gran Fechiceru Carafigu o del Gran Xefe Pamestona, tienen les mesmes reaiciones pa con esta llingua nuestra que les que muestren ellos. Una zuna y una tirria irracional hacia ella nacíes d'una represión inteleutual y física carecida dende guah.es. Una represion que nunca fueron a esplicase echándo-yos la culpa a los que la exercíen y volcando'l so anoxu sobre l'idioma que mamaren dende'l mesmu bierzu del so llar.


Nun m'estraña entós un res que cuando Carafigu, Pamestona, Llabanona, o cualquier cabezaleru feseaniu truñen contra esta maltratada y tarazada llingua asturiana, milenta asturianos-yos aplaudan les puñaes y se pongan incondicionalmente del so llau. Diéron-y a los sos celebros esta forma d'autoodiu cuando yeren tovía formientu pa dir allugando les idees. Y al salir del fornu fixérenlo yá convertíos no que son güei. Enemigos encerriscaos de la so identidá, de la so llingua, del so trubiecu, de la brenga de la so xente.