martes, 14 de abril de 2009

Güevos Pintos.

Dicen que la fiesta de los güevos pintos entró n'Asturies xunida a la espolotación del carbón y al espoxigue industrial trayida por xente d'acullá de los Pirineos. De mano había tamién güevos prietos pol collor a sarru que garraben tres cocelos. Anguaño preséntense orniaos dende motivos populares a otros d'estremada frasca, en paxines de blima o baniella y endolcaos en plásticu. Si pones procuru en nun francer la cáscara puen durate bien d'años en casa.

Pero si traigo equí esta espirica ye porque nesta fiesta atopamos toa una lleición de cómo s'inxerta un vezu nuevu nuna cultura vieya. Un garfiu que prende nel vieyu tueru y espolleta convirtiéndose col pasu de los años en tueru tamién y con bonos raigones na tierra d'acoyida, miániques que sí.


Porque naide que nun tenga ganes de cafiar pue negar la rabiosa asturianidá d'esta folixa allugada nos conceyos de Llangréu y Sieru dende cuantayá. Un exemplu que se pon cuando se quier facer referencia a una celebración festiva perasturiana per estes feches pascuales. Hasta'l bautismu que recibieron nel nuestru país foi n'asturianu dafechu. Nun son "huevos tiznados" nin "huevos coloreados". ¡Cá!. Son "güevos prietos" y "güevos pintos" y puntu redondu. Tamién la bendición que se fixo munchos años (nun sé si güei tovía) de los mesmos en La Pola Sieru yera en llingua asturiana.


Y ye asina como una cultura va añadiendo nuevos elementos a ella ensin perder un rispiu del so raigañu, ensin esgonciar nin muncho menos esfaraguyar les sos tradiciones nin la so identidá. Los güevos pintos son sidra, tonada, folixa, llingua... porque son, cenciellamente asturianos.


Y tamién ye asina como podemos pescanciar el tremendu engañu y xigomencia que supón esi enfotu que dende seutores políticos y culturales del nuestru país ponen por introducir elementos de cultures ayenes, non pa integralos a modo na nuestra vieya cultura, sinón pa sustituila por ellos descaradamente.