miércoles, 4 de febrero de 2009

La culpa de Don Naide.


Malpenes ensin anubrir los rescoldos del espolín pola talla erótica del horru llavianés, tamos otra vuelta con más horros, esta vegada valtaos en San Andrés de los Tacones en Xixón. Dicen qu'unos ochu, dalgunos de doscientos años acabaron nun montón de tables y escombros.

La secuencia d'estos atentaos contra horros, casones, o cualquier elementu patrimonial esbarrumbáu siempre ye la mesma.

La primer fase entama marcando l'oxetivu. Dempués, actuando a lo zorro, túrriase contra l'elementu a esgonciar. Acabante l'acción toca ponese a xiblar y a despistar a ver les reacciones.

Esa ye la segunda fase, les reacciones. Puen dase dos casos. Que a pocos-yos esmoleza colo que se da l'acción como esitosa nel intre. O que les protestes entamen a medrar como una bola nieve qu'amenaza con chiscar a dalgún organismu o institución. Nesti segundu casu pasamos a la tercer fase.

Na tercer fase l'organismu o institución afectada, pongamos el Gobiernín o dalguna conseyería, anque sepan perfectamente tola maturranga, salen al balcón a grita-y a la plebe:

--¡Cóime, nun sabíamos nada!. ¡Vamos entamar darréu una fonda investigación!.--

Y entramos na cuarta fase. El paripé de la investigación. Una comedia propia de los vieyos antroxos pa enguedeyar al personal y amoriar a los que piden esplicaciones:

--¡Foi la ZALIA, violo tol mundu!--

--¡Cudidadín colos llevantos!. Nosotros nun toquemos un pegollu.--

--Entós foi Pepín de Pepa Pepón...--

--¿Que qué, ho?. ¡Ca!. ¡Pa min nin mirar, que yo nun se nada!--

--Entós, ¿quién rediós foi?--.

Ya tamos na quinta y última fase. D'un caxón sácase'l papel onde van dase les conclusiones de la investigación y pesllar el casu. Ta too escrito y namás qu'hai que-y poner el cuñu, la fecha y la firma:

1) El culpable foi Don Naide.

2) Dase por zarráu'l casu.

3) Equí paz y dempués gloria.

4) A vivir que son dos díes.

(Sellao y roblao...)

Resueltu l'asuntu queda volver a empezar otra vuelta con otru casu. Fixar l'oxetivu, actuar a lo zorro y turriar contra l'oxetivu, etc. etc. etc...