jueves, 29 de enero de 2009

El caricós encesu.

Yo nunca considero que toi nel añu nuevu hasta'l día dos. Y ye que nesi día ye cuando m'entero si l'anterior saliere'l guirria de San Xuan de Beleño en Ponga precediendo a los aguilanderos. Como esti añu salió'l guirria sé qu'entró l'añu.


Si agüeyáremos a vista de páxaru les tradiciones asturianes de les mazcaraes d'iviernu, podríamos llegar a la conclusión de que se sumieren nos tiempos de los nuesos güelos. Pero según fuéremos amiyando pa posanos veríamos entós la imaxen cola qu'entamé esta entrada: queda un rellumu polo menos, quiciabes ún ente un garrapiellu d'ellos. Pero rellumu, llume... un caricós encesu d'eses tradiciones. Y siempre qu'heba un caricós queda tamién la posibilidá de que vuelva a prender la foguera y que sidros, comedies, aguilanderos, zamarrones, zaparrastros, bardancos y demás xermandía marutada vuelvan a percorrer los caminos y caleyes asturianos.


Cuando adico xente trabayando na estaya de la llingua, de la cultura, de la economía, de la política, del sindicalismu, de la Universidá, d'internet... y esguedeyándose por sacar alatre esi trabayu y los sos proyectos metanos del ermu que ye güei Asturies no referente al esporrpolle de lo propio, vienme la imaxen del caricós encesu. Toa esa xente son puntos de llume, rellumos, referencies d'una identidá y d'un país qu'inda alienda, magar pudiere paecer un calabre del pasáu.


Y axuntando los caricós encesos que portamos ente toos ye posible que seyamos quién a prender una foguera descomanada qu'allume tolos requexos de la nuestra patria asturiana, y alredor d'ella axuntanos nuna danza prima onde cada vuelta se sumen más asturianos enfotaos en perpetuase nun futuru rescamplante güei tapecíu per aciu de rexímenes clientelares y arrenegaos del llar de toa mena.